Αίσιμον ’Ημαρ

α ί σ ι μ ο ν ή μ α ρ

“το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον” έλεγαν με σοφία οι αρχαίοι πρόγονοί μας . αίσιμον ήμαρ .
η πεπρωμένη μέρα . για τον γιώργο και την δέσποινα , ήταν η μέρα εκείνη που βρέθηκαν μαζί ,
και από τότε , αχώριστοι φίλοι , ξεκίνησε η μουσική τους περιπλάνηση στο χρόνο , με
την ελπίδα ότι το πεπρωμένο θα ειναι έτσι όπως το έχουν γράψει στους στίχους των τραγουδιών τους…

1 . Ακούγοντας τα κομμάτια σας , και ειδικά τον “Xορό” , με γυρίσατε κάποια χρόνια πίσω , ήρθαν στο μυαλό μου οι παλιές καλές ρομαντικές εποχές , τι θέλετε να “μένει” στον κόσμο που ακούει την μουσική σας ;

Δ : δεν είναι τι θέλουμε εμείς…είναι εκείνη η χορδή του καθενός που θα ερεθιστεί ή όχι, απ’ τα λόγια και τη μουσική μας. Αυτό εύχομαι ν’ αφήσουμε στον κόσμο, το αεράκι που παιδεύει τις χορδές του και αυτόμάτος κάνει τα τραγούδια δικά του.

Γ. Μου φτάνει απλά να αρέσει και να δημιουργεί θετικά συναισθήματα σε όσους μας ακούνε. Όταν γράφαμε τα κομμάτια μας, προσπαθήσαμε να είναι όσο το δυνατόν πιο διαχρονικά. Αυτό βέβαια είναι κάτι που μόνο το πέρασμα του χρόνου μπορεί να δείξει αν το επιτύχαμε, αλλά αν μπορούσα να εκφράσω μια επιθυμία για τα κομμάτια μας, θα ήταν να ακούγονται το ίδιο ευχάριστα και μετά από 10 , 20 ή και περισσότερα χρόνια.

2. Σε ποιο “είδος μουσικής” κατατάσσετε την δική σας μουσική ; Θεωρείτε ότι υπάρχει γόνιμο έδαφος για να “ευδοκιμήσει” αυτό το είδος στην χώρα μας ;

Γ. Πλησιάζει ένα ύφος ανάμεσα σε Ethnic και Ελληνική έντεχνη. Εντωμεταξύ, θεωρώ τελείως αδόκιμη τη χρήση αυτών των λέξεων, αλλά τουλάχιστο χρησιμεύουν για να πάρει μια ιδέα περί τίνος πρόκειται κάποιος που δεν έχει ακούσει τη μουσική μας.
Απαντώντας στο δεύτερο σκέλος, πιστεύω θα μπορούσε να ευδοκιμήσει, γιατί θεωρούμε ότι υπάρχει το κοινό που θα ενδιαφερόταν για το μουσικό ύφος της δουλειάς μας. Το σημαντικότερο όμως είναι να μπορέσει πρώτα να ενημερωθεί ο κόσμος ότι υπάρχουμε, σε ένα μουσικό κατεστημένο που προβάλλονται διαφορετικά πράγματα από τα ΜΜΕ.

3. Πολλοί είναι οι καλλιτέχνες εκείνοι , που ορίζουν – ή τους ορίζουν – ένα target group , επιλέγοντας τεχνηέντως ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνονται μουσικά , εσείς ;

Δ . Απευθυνόμαστε σε κοινό που επιλέγει τη μουσική που ακούει …κι ας απορρίψει τη δική μας. Όλα τα άλλα είναι λίγο εγωιστικά θα έλεγα. Η μουσική για μένα δεν επιλέγει κοινό, εμείς γιατί να το κάνουμε ? είναι σαν ν’ απαγορεύουμε σε κάποιους ν’ ακούσουν αυτά που έχουμε να πούμε μέσα απ’ αυτήν…

Γ. Όταν ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα κομμάτια μας δεν στοχεύουμε με κάποιο «μαρκετινίστικο πλάνο» σε συγκεκριμένο κοινό. Εκφραστήκαμε όπως μας πρόεκυψε τη δεδομένη στιγμή και εννοείται πως δεν σκοπεύουμε να «εγκλωβιστούμε» σε ένα μουσικό ύφος μόνο και μόνο για να διασφαλίσουμε τις πωλήσεις μας. Με την ευκαιρία, μπορώ να πω από τώρα, ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως το επόμενο άλμπουμ μας θα είναι τελείως διαφορετικό μουσικά από το τωρινό μας μουσικό στυλ.

4. Πιστεύετε ότι έχετε κατασταλλάξει μουσικά ;

Γ. Όχι και ούτε νομίζω να συμβεί ποτέ αυτό γιατί όσο βελτιώνομαι σα μουσικός ανακαλύπτω και νέες μορφές έκφρασης. Επίσης με αφορούν τα περισσότερα είδη μουσικής συνθετικά και ερμηνευτικά και αυτό διευρύνει το πεδίο εξερεύνησης και πειραματισμού απομακρύνοντάς με όλο και περισσότερο από το να κατασταλάξω.

Δ . Δεν πιστεύω ότι κατασταλάζεις ποτέ μουσικά…και μιλάω και σαν ακροατής και σαν μουσικός. Να το πω πιο απλά, είναι σαν να ρωτάς ένα ζωγράφο αν έχει κατασταλάξει στα χρώματα που θα χρησιμοποιήσει από δω και στο εξής… Εγώ προσωπικά περνάω από pop σε έντεχνο και από soul σε rock εξαρτάται τι έχω να πω, τι ήχος με αγγίζει την περίοδο που γράφω … αν είναι γλυκές μελωδίες και νανουρίσματα, θα γράψω τραγούδια σαν τον «χορό», αν θέλω να μιλήσω πιο έντονα να θυμώσω με μια κιθάρα που μου απαντάει και τίποτε άλλο…θα’ ναι rock. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα ….το σημαντικό είναι να έχουμε κατασταλάξει σαν γκρουπ στην ίδια διάθεση. Ξέρεις αυτός ήταν και ο λόγος που δεν συνεργαστήκαμε με κάποια δισκογραφική. Η ελευθερία του να βγάζεις ότι θες και όποτε το θες ή όποτε το θέλει αυτό. Με αυτήν την απάντηση σου απαντώ και στην δεύτερη ερώτηση…δεν θέλω να πω την μουσική μας είδος, είναι μουσική, δέξου την όπως εσένα σου κάνει κέφι …όσο για το γόνιμο έδαφος φοβάμαι πως δεν υπάρχει για πολλά πράγματα στη χώρα μας….και αν δεν βρούμε εμείς την άκρη θα την βρει η μουσική…έχεις ιδέα για τη θηρίο πρόκειται?

5. Είστε μουσικοί , τι σημαίνει για σας η λέξη επιτυχία , και πως την αντιλαμβάνεστε για τον εαυτό σας ; Τα χρήματα και η δόξα αποτελούν ένα δέλεαρ για σας ;

Δ . Υπάρχουν φορές που ακούω συγχαρητήρια και δεν είναι πάντα το ίδιο…. υπάρχουν φορές που μου λένε μπράβο επειδή μπορώ και γράφω ή τραγουδάω. Αλλά μέχρι εκεί. Οι φορές που ακούω τους άλλους να τραγουδάνε ένα τραγούδι μας ή όταν κάποιοι στίχοι μου έχουν γίνει ατάκες της παρέας μας και μας ακολουθούν παντού, αυτό είναι πραγματική επιτυχία για μένα….αυτό μου αρκεί. Τώρα αν με ρωτάς τι θα ήθελα … χχχμ ναι το παραδέχομαι…… θα ήθελα να μπορώ να ζω απ’ αυτό για να κάνω μόνο αυτό !!!!! Πάντα με μια επιφύλαξη γιατί δεν θέλω να το κάνω με άγχος για να ζω θέλω να το κάνω για να εκφράζομαι !!!!

Γ. Η επιτυχία είναι ίσως η πιο υποκειμενική έννοια σήμερα. Πραγματική επιτυχία για μένα είναι να καταφέρει κανείς να αποβάλει όσο περισσότερες φοβίες μπορεί στη σύντομη ζωή του, όλα τα άλλα έπονται. Όσο για χρήματα , δόξα, στην Ελληνική πραγματικότητα ? Δεν νομίζω ότι ανήκουν στο καθημερινό λεξιλόγιο ανεξάρτητων μουσικών σαν εμάς, έτσι δεν έχω προς το παρόν άποψη. Ελπίζω τουλάχιστο σε κάποιο παράλληλο σύμπαν η μουσική μας να χαρακτηρίζεται «ποπ» – με την έννοια της δημοφιλίας – και να πουλάει τρελά, έτσι για να υπάρχει έστω σε συμπαντικό επίπεδο η πολυπόθητη ισορροπία. (χαμόγελο)

6. Έχετε σκεφτεί ποτέ να τα παρατήσετε ή να νιώσετε ποτέ νικημένοι από μια επαγγελματική απογοήτευση ή από το ελληνικό μουσικό κατεστημένο ?

Γ. Να παρατήσω τη προσπάθεια για μια θέση στον ήλιο σε αυτό που περιέγραψες «ελληνικό μουσικό κατεστημένο»… συχνά …γιατί είναι στιγμές που συνειδητοποιείς ότι δεν αξίζει να παλεύεις για να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Σε μια εποχή που η αντικειμενικότητα και η αισθητική παραμορφώνονται περνώντας από το πρίσμα των οικονομικών συμφερόντων, τα επιχειρήματα ενός ανεξάρτητου δημιουργού για ποιότητα και διαφορετικότητα , βρίσκουν όλο και λιγότερους θετικούς αποδέκτες. Εξάλλου η καλλιτεχνική επιτυχία όπως τη βιώνουμε σήμερα δεν είναι και ο αυτοσκοπός για εμένα. Θα μπορούσα κάλλιστα να βγάζω μουσική με τους φίλους και συνεργάτες μου και να μην την παρουσιάσουμε ποτέ έξω από το μικρόκοσμό μας. Μουσική και τραγούδια γράφω εδώ και 20 χρόνια και έχω δεκάδες ολοκληρωμένα κομμάτια σε κασσέτες , ταινίες , dat, Cd που έχουν ακούσει μόνο όσοι βρίσκονται στο φιλικό μου περιβάλλον. Το ίδιο και η Δέσποινα – μάλιστα εκείνη έχει πολύ περισσότερο υλικό. Αν νοιώσω ότι δηλητηριάζω τον εαυτό μου ή τη μουσική μου λειτουργώντας με τη ταμπέλα του επαγγελματία, θα αποχωρήσω πάραυτα και θα επιστρέψω στο μικρόκοσμο που ανέφερα πριν.

Δ . Η χώρα αυτή σε κάνει να εγκαταλείψεις πολλά….η απογοήτευση έρχεται η μια μετά την άλλη….αλλά όχι, δεν θα μιλήσω για τη χώρα. Νικημένη? Θα ένιωθα αν το κατεστημένο είχε καταφέρει να με κλειδώσει στην καθημερινότητα του και δεν μπορούσα να γράψω….. Όσο αυτό δεν συμβαίνει….δεν νιώθω καμία απογοήτευση…..η μουσική με κάνει ευτυχισμένη…δεν θέλω να την βρωμίσω με κατεστημένα και επαγγελματικές απογοητεύσεις.

7. Τι φαντάζεσαι για τον εαυτό σου ότι θα ήταν , αν δεν ήταν μουσικός ;

Δ. Ότι άλλο και να ήταν θα ήταν ΚΑΙ μουσικός….

Γ. Αν το εξετάσουμε με τις πιθανότητες … μάλλον θα ακολουθούσα κάποιο επάγγελμα σχετικό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές , προγραμματιστής, τεχνικός δικτύων, ή κάτι παρεμφερές, επειδή είναι το χόμπι μου από μωρό παιδί και ακόμη και σήμερα -παρόλο που τρώω ατελείωτες ώρες μπροστά από ένα monitor- δε λέω να βαρεθώ με τίποτα.

8. H μουσική είναι μια ύψιστη μορφή τέχνης, όσοι λοιπόν γίνονται ένα με αυτή, τολμώ να πω ότι είναι άνθρωποι με ιδιαίτερες ευαισθησίες . Σαν άνθρωπο τι σε συγκινεί περισσότερο ;

Δ. Τα πάντα? Τα χρειάζομαι όλα δεν πετάω τίποτε κι όταν έρχεται την κατάλληλη στιγμή όλα μπαίνουν στους στίχους, στην μελωδία …οι άνθρωποι που συναντάω …τα λόγια μας….αυτά που βλέπω…μια όμορφη μέρα ….ένα δύσκολο βράδυ …τα πάντα πραγματικά.Μπορεί να με συγκινήσει το οτιδήποτε….γιατρε? είμαι βαριά?

9. Πέρα από την μουσική ασχολείστε και με κάτι άλλο παράλληλα ;

Γ. Θα έλεγα ότι τους τελευταίους μήνες ασχολούμαι με τα πάντα εκτός από τη μουσική. Επειδή η Soulincident είναι στα πρώτα της βήματα σαν δισκογραφική, απαιτεί όλη μου τη προσοχή σε καθημερινές εργασίες όπως διανομή, προβολή των παραγωγών μας από τα Μ.Μ.Ε. κατασκευή και ενημέρωση του website, προετοιμασία των επόμενων παραγωγών μας κλπ. Θα ξανά ασχοληθώ με μουσική σε περίπου ένα μήνα που θα έχουν κυκλοφορήσει οι νέες παραγωγές μας. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που άργησε να κυκλοφορήσει το CD μας. Δυστυχώς οι εμπειρίες δεν μεταβιβάζονται. Πριν ξεκινήσω τη δισκογραφική ένας έμπειρος παραγωγός με είχε προειδοποιήσει ότι δεν θα έχω χρόνο για τη μουσική μου αν το κάνω. Δεν τον άκουσα και τώρα τρέχω και παρακαλάω το εικοσιτετράωρο να είχε 28 ώρες. Αλλά δε πειράζει, ήθελα πολύ να κάνω αυτή τη προσπάθεια και νομίζω άξιζε να μείνει λίγο πίσω χρονικά η προσωπική μας δουλειά μήπως και καταφέρουμε και εξασφαλίσουμε ευνοϊκότερες συνθήκες στην Ελληνική μουσική βιομηχανία για μας και τους συναδέλφους που θέλουν να συμπορευτούν μαζί μας.

Δ. Είμαι γραφίστας….και λατρεύω τη δουλειά αυτή από την οποία ζω κιόλας!! Δουλεύω ως web designer από το ’99 – παρακαλώ….αφήστε τα κομπιουτεράκια κάτω- ….17 μισό είμαι.

10. Mιλήστε μου για το δισκογραφικό σας Label το Soulincident , και για τους στόχους που έχετε θέσει μέσω αυτής της προσπάθειας . Tα μέχρι τώρα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα ;

Αρκετά ελπιδοφόρα θα έλεγα. Στην αρχή ήμουν λίγο επιφυλακτικός για την αντιμετώπιση μιας νέας μικρής ανεξάρτητης δισκογραφικής από τα Μ.Μ.Ε. , αλλά με μεγάλη μου χαρά, είδα ότι υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι άνθρωποι που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, περιοδικά, μουσικά websites, κλπ οι οποίοι εκτιμούν τις προσπάθειες των ανεξάρτητων δισκογραφικών και των καλλιτεχνών του εναλλακτικού ελληνικού ρεπερτορίου και βοηθούν όσο μπορούν. Πάντως έχουμε ακόμη πολύ δρόμο και σκληρή δουλειά για να καταφέρουμε να κάνουμε γνωστές τις παραγωγές μας στο ευρύ κοινό. Αυτά τα πράγματα θέλουν υπομονή και επιμονή και ευτυχώς τα διαθέτουμε και τα δυο σε υπερβολική δόση. Πρωταρχικός στόχος της προσπάθειάς μας είναι να καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε αρκετές αξιόλογες δουλειές αποσκοπώντας λιγότερο στην εφήμερη επιτυχία των παραγωγών μας και περισσότερο στη ποιότητα και διαχρονικότητα. Θέλουμε οι προτάσεις του Soulincident να χαρακτηρίζονται «τίμιες» ακόμη και από το πιο απαιτητικό ακροατή. Είναι σημαντικό να καταφέρουμε να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της δισκογραφικής και του κοινού ώστε ακόμη και αν δεν γνωρίζει κάποιος το καλλιτέχνη που εκπροσωπούμε, το ίδιο το γεγονός ότι εκπροσωπείται από εμάς να αποτελεί εγγύηση ποιότητας.

11. Τα έσοδα σας , είναι τέτοια που να σας επιτρέπουν να επενδύετε χρήματα για τον εξοπλισμό σας , και τις λοιπές “μουσικές” – και όχι μόνο – ανάγκες σας ;

Δ. Δυστυχώς όχι…και όταν αυτό δεν γίνεται δεν μπορούμε να προχωρήσουμε και κάποιες ιδέες….

Γ. Με μία λέξη …όχι, αν και είμαι αισιόδοξος για το μέλλον γιατί οι προσπάθειές μας τώρα αρχίζουν να καρποφορούν. Η έλλειψη βέβαια των απαιτούμενων πόρων για επενδύσεις σε εξοπλισμό δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο σε εμάς. Αυτό είναι καθημερινό πρόβλημα στους περισσότερους ανεξάρτητους δημιουργούς. Ευτυχώς η τεχνολογία έχει γίνει τόσο προσιτή τα τελευταία χρόνια, που το μόνο που χρειάζεται από τη μεριά του μουσικού είναι η επαρκής τεχνογνωσία για να αξιοποιήσει στο έπακρο αυτά που έχει στη διάθεσή του.

12. Aς μιλήσουμε λιγάκι για το συνθετικό κομμάτι . Συνήθως πως προχωράει και ολοκληρώνεται μια σύνθεσή σας ; Πρώτα οι στίχοι και μετά η μουσική ένδυση , το αντίθετο , ή ενδεχομένως και τα 2 παράλληλα;

Γ. Θα μπορούσα να λειτουργήσω και με τους 3 τρόπους ανάλογα με το συνεργάτη μου. Με τη Δέσποινα πάντα δουλεύουμε με το πρώτο τρόπο που ανέφερες. Μου δίνει μελοποιημένους στοίχους και μετά δουλεύουμε μαζί πάνω στη μελοποίηση κάνοντας διάφορες τροποποιήσεις ώστε να φτάσουμε σε ένα τελικό αποτέλεσμα που να μας ικανοποιεί. Τέλος, γράφω τη μουσική και παρουσιάζω το αποτέλεσμα στη Δέσποινα όπου κάνουμε πάλι μαζί κάποιες τροποποιήσεις ώστε να καλύπτει την αισθητική και των δύο μας.

13. Tι είναι αυτό που σας εμπνέει περισσότερο για να γράφετε μουσική ή και στίχους ακόμα ; Ο έρωτας , η αγάπη , η μοναξιά , ή ένας σκύλος gay ;

Δ .Τα πάντα ότι με συγκινεί με εμπνέει…σκύλο γκέι που θα βρω? δεν μου χει τύχει τέτοια συγκίνηση.

Γ. Μπορώ και εμπνέομαι όσο εξακολουθώ να διευρύνω τους μουσικούς μου ορίζοντες τόσο τεχνικά όσο και θεωρητικά και δε μένω στάσιμος. Δε θα έλεγα ότι βγάζω μουσική εγκεφαλικά, αλλά σπάνια εκκινούν τα συναισθήματα που ανέφερες τη δημιουργική μου διαδικασία. Συνήθως ξεκινώ να γράφω όταν έχω τη λιγότερη δυνατή συναισθηματική φόρτιση και αφήνω την ίδια τη μουσική να μου δημιουργήσει συναισθήματα. Όπως όταν βλέπεις κάποια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία που κυριολεκτικά τη «ζεις» και αλλάζει η διάθεσή σου ανάλογα με την υπόθεση. Όταν γράφω, κυριολεκτικά «χάνομαι» και δεν μπορώ να προσδιορίσω την ακριβή προέλευση των ιδεών μου. Αυτό που σκέφτομαι εκείνη τη στιγμή που γράφω , είναι μόνο οι επόμενες νότες και τίποτε άλλο , είναι σαν διαλογισμός, σα μέθη που «χάνεσαι» για μικρό χρονικό διάστημα, κάνεις ότι κάνεις και μετά βγαίνεις από κει. Εκεί μέσα τα συναισθήματα στην αρχή είναι συγκεχυμένα και σιγά σιγά παίρνουν μορφή ως μουσικές «λύσεις».

14. Νιώθετε ότι υπάρχουν πράματα που επιδρούν καμιά φορά αρνητικά σε όλη αυτή την “ιεροτελεστία της γένεσης” και της δημιουργίας , και αν ναι ποια είναι αυτά ;

Γ. Η ίδια η καθημερινότητα και οι σχιζοφρενικοί ρόλοι που πρέπει να βιώνει ένας ανεξάρτητος μουσικός στη χώρα μας για να μπορέσει να κάνει γνωστή τη μουσική του στο ευρύτερο κοινό. Αν προστεθεί και το βάρος ότι πρέπει με κάποιο τρόπο να ζήσουμε αξιοπρεπώς χωρίς να ξεφύγουμε από τους στόχους που θέσαμε όταν ξεκινήσαμε τη προσπάθειά μας, αντιλαμβάνεσαι ότι όλα αυτά δεν συντελούν και τόσο θετικά στη διατήρηση ενός κλίματος δημιουργικότητας. Οι περισσότεροι ανεξάρτητοι δημιουργοί στη χώρα μας ουσιαστικά ξεκλέβουμε χρόνο από τις «κανονικές» μας εργασίες για να «παίξουμε» μουσική.

Δ. To Το μόνο πρόβλημα μας είναι ότι δεν έχουμε τα λεφτά της bjork να αράζουμε σε ένα νησί 6 μήνες να μην μας ενοχλεί ούτε κουνούπι για να «γεννήσουμε»
Θα σου πω όμως ότι όσο πιεσμένη και να είμαι…έρχεται η στιγμούλα και ξετρυπώνει ότι υπάρχει ….την ώρα της γέννησης δεν μου τη χαλάει κανείς και τίποτα ,στην αρχή τρόμαζα.. πλέον το ξέρω καλά…όσα εμπόδια και να μπουν είναι για καλό, την ιεροτελεστία θα τη ζήσω δεν υπάρχει περίπτωση!!!!

15. Από που αντλείτε δύναμη και ενέργεια σαν άνθρωποι αλλά και σαν μουσικοί ;

Δ . Από ότι κάνει το μυαλό μου να καίει επεξεργαστή……κυρίως…εκεί που θα εξαντληθώ πολύ…εκεί δυναμώνω……Όχι ότι τα ανάλαφρα πράγματι δεν με γεμίζουν ενέργεια όμως μπορεί να με γεμίσει ένα άδειασμα…από σκοτούρες…μια λύση σε ένα πρόβλημα μου…μια αγκαλιά από τον άνθρωπο μου…το να βλέπω ευτυχισμένα τα άτομα που αγαπώ…όλα αυτά….είναι αρκετά …νομίζω και όχι διαφορετικά από αυτά που θα έλεγε ο οποιοσδήποτε άνθρωπος…μουσικός και μη!!!!

Γ. Νομίζω πολύ σημαντικό στη ζωή ενός ανθρώπου είναι η ελπίδα. Αν υπάρχουν πράγματα για να ελπίζεις πάντα θα υπάρχει η ενέργεια για να διατηρείσαι σε μια διαρκή εγρήγορση. Αυτό τουλάχιστο είναι η δική μου «μπαταρία». Πάντα βρίσκω καινούρια πραγματάκια να ελπίζω στο μικρόκοσμό μου, όπως θα έκανε ένα μικρό παιδί περιμένοντας το παιχνίδι των Χριστουγέννων.

16. Είστε “ελεύθεροι” έτσι ; Πως οραματίζεστε το μέλλον σας ; Στο μουσικό σας ταξίδι στο χρόνο, o παράγοντας γάμος – οικογένεια , σας αποσχολεί καθόλου ;

Γ. Μάλλον όχι σε αυτό το στάδιο, αν και έχω ορκιστεί ποτέ να μη λέω ποτέ, γιατί δε ξέρεις τι σου ξημερώνει. Απλά, σκεπτόμενος με τη λογική – όσο αυτό είναι δυνατό στον έρωτα και την αγάπη – και αναλογιζόμενος την ευθύνη που απαιτεί η διατήρηση μιας σωστής οικογένειας, υπάρχουν κάποια φρένα που μπαίνουν αν δεν έχεις καταφέρει να σταθεροποιηθείς επαγγελματικά στον ανασφαλή χώρο μας.

Δ . Με φαντάζομαι να βγάζω μουσική και στα γεράματά μου…Ίσως να γλιτώσουμε από τη φωνή μου
Δεν μπορώ να φανταστώ επαγγελματικά που θα βρίσκομαι αλλά όπου και αν είναι αυτό…το θέμα οικογένεια είναι σοβαρό…αν νιώσω έτοιμη για κάτι τέτοιο τότε σίγουρα θα έχω δίπλα μου και τον κατάλληλο άνθρωπο! θα τη βρούμε μαζί τη λύση τότε λοιπόν!

17. Πότε αναμένεται να έχουμε στα χέρια μας τον νέο δίσκο των Αίσιμον Ήμαρ ? Που και πότε θα σας δούμε ζωντανά ;

Γ. Έχουμε βάλει σαν στόχο το φθινόπωρο και ελπίζουμε να το πετύχουμε. Οι ζωντανές εμφανίσεις θα ξεκινήσουν μάλλον μετά την επόμενη άνοιξη. Θα ήθελα οι ενορχηστρώσεις στις εμφανίσεις μας να είναι περίπου όπως στο CD και αυτό απαιτεί τη συνεργασία αρκετών μουσικών ακόμη. Δεν θα ήθελα τουλάχιστο σε αυτό το στάδιο να παίξουμε τροποποιημένες ή unplugged εκδόσεις των κομματιών μας μόνο και μόνο για να πούμε ότι κάναμε μια ζωντανή εμφάνιση.

18. O Nίτσε κάποτε είχε πει ότι αν το φίδι δεν αλλάξει το δέρμα του τον καιρό που πρέπει , τότε είναι καταδικασμένο σε θάνατο . Αν στη θέση του φιδιού βάλουμε την μουσική ;

Δ . Ο Νίτσε έχει πει πολύ δυνατά λόγια, τα συγκεκριμένα δεν θα τα χρησιμοποιούσα για να εκφράσω το θάνατο της μουσικής…γιατί για μας δεν υπάρχει κάτι τέτοιο !!!

19. Κατά καιρούς πολύς λόγος γίνεται για την Jazz μουσική στην Ελλάδα . Είναι οι έλληνες έτοιμοι να ακούσουν , να δεχτούν , και να μαγευτούν από την Jazz μουσική ; Εγώ προσωπικά δηλώνω πως δεν είμαι .

Δ . Δεν ξέρω αν πρέπει να σε έτοιμος να ακούσεις ή όχι. Ξεκίνα από το αν σου αρέσει… τα υπόλοιπα θα τα καταλάβεις στην πορεία 😉

20. Τελικά η μουσική στην Ελλάδα πως αντιμετωπίζεται ; Σαν τέχνη ή σαν ένα μέσο διασκέδασης ; Τυγχάνει της αναγνώρισης , του σεβασμού , και της συμπαράστασης που της αρμόζει ;

Γ. Θα προτιμούσα να υπήρχαν περισσότεροι άνθρωποι που να βιώνουν τη μουσική σαν τέχνη και σαν τρόπο ζωής επειδή είναι το αντικείμενο που με αφορά. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να κατηγορήσω όσους βλέπουν τη μουσική μόνο σαν διασκέδαση, γιατί και εγώ αντιμετωπίζω άλλα είδη τέχνης επιδερμικά χωρίς να εμβαθύνω ή να γνωρίζω όσα θα έπρεπε.

21. Μπορούμε να ελπίζουμε και να περιμένουμε αλλαγές από τους νέους που φοιτούν σήμερα στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας , ή μήπως πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι να αναλάβουν δράση οι “νέοι” που βρίσκονται ακόμα σε θερμοκοιτίδες μαιευτηρίων ;

Γ. Δεν είναι σωστό να περιμένουμε από τις επόμενες γενιές να «σώσουν» την Ελλάδα όταν εμείς δεν κάνουμε τίποτα για να βοηθήσουμε τη κατάσταση από τώρα. Πάντως επειδή δεν με έχουν πάρει ακόμη τα χρόνια και εξακολουθώ να έχω φιλίες και συναναστροφές με νέους ανθρώπους, μπορώ να πω ότι είμαι αισιόδοξος.

22. Και για να αναφερθούμε και σε άλλες επιστήμες , όπως αυτή της γενετικής ιατρικής , το γονίδιο που έχει την ονομασία “skyladiko” ή αλλιώς “skylopop” , o έλληνας το έχει στο DNA του , ή του το εμφυτεύουν στην πορεία ;

Γ. Θεωρώ ότι κανένας λαός δεν έχει κάποια μουσική στο αίμα του. Επίσης αρνούμαι να δεχτώ τα περί δύσης και ανατολής που κατά καιρούς λέγονται. Η μουσική επιλογή εξαρτάται από το πολιτισμό της εκάστοτε κοινωνίας και από τη παιδεία και την ενημέρωση που παρέχεται στο πολίτη για να μπορεί να έχει ανοιχτές επιλογές και να διαμορφώνει κριτήρια ανεπηρέαστος από εμπορικές σκοπιμότητες.

23. Δέσποινα , εσύ έχεις αναλάβει το δύσκολο έργο της στιχουργικής . Για ποια πράματα θέλεις να μιλάς μέσα από τον στίχο σου ;

Δ . Για όλα , με άλλο τρόπο κάθε φορά…οι έννοιες δεν είναι και πάρα πολλές…μου αρέσει να μιλάω για αγάπη…χωρίς να λέω τη λέξη σε αγαπώ για παράδειγμα. Να περιγράφω με εικόνες κάτι που νιώθω…μοιάζει απλό αλλά δεν είναι …γιατί μια εικόνα που προκαλεί κάτι σε μένα δεν προκαλεί απαραίτητα το ίδιο στους άλλους μου αρέσει όμως να το παλεύω και να βρίσκω διαφορετικούς τρόπους να πω το ίδιο πράγμα….βλέπω το κάθε τραγούδι που γράφω σαν ένα θεατρικό έργο έχει σκηνικά ….ρόλους και φυσικά μουσική!!!

24. Όταν άκουσα πρώτη φορά την φωνή σου , ειλικρινά ενθουσιάστηκα , μου θύμισε επώνυμες φωνές και πολύ περισσότερο αυτή της Αρβανιτάκη θα έλεγα . Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το τραγούδι ;

Δ. Απο όσο με θυμάμαι τραγουδάω , με το τραγούδι ασχολήθηκα σοβαρά όταν γνωρίστηκα με τον Γιώργο προσπάθησε να μου βγάλει τον καλύτερό μου εαυτό. Σιγά σιγά πήρα πιο σοβαρά το θέμα του τραγουδιού αν και θεωρώ ότι ο ρόλος της στιχουργού μου ταιριάζει καλύτερα…η φωνή είναι ένα όργανο για να με συνοδεύσω στη σύνθεση.

25. Είχα ακούσει σε μια τηλεοπτική συνέντευξη τον Αλκίνοο Ιωαννίδη να δηλώνει πως όταν μια νοικοκυρά ακούει ραδιόφωνο ,που εκείνη την στιγμή τυγχάνει να παίζει ένα κομμάτι δικό του , έχοντας το παράθυρο της κουζίνας της ανοιχτό , νιώθει τρομερά υπεύθυνος για αυτό που ακούνε τα παιδάκια που παίζουνε ανέμελα έξω στην αυλή . Αυτή την ευθύνη πιστεύετε ότι την νιώθουν πολλοί στις μέρες μας ;

Γ. χμμ Μάλλον όχι

26. Γιώργο , γνωρίζω ότι ξέρεις και παίζεις πολλά μουσικά όργανα . Είναι νύχτα , αργά , και είσαι σπίτι μόνος , ποιο αγαπημένο σου τραγούδι θα αφιερώσεις στον εαυτό σου , και με ποιο όργανο θα επιλέξεις να το εκτελέσεις ;

Γ. Θα ήθελα να διευκρινίσω από σεβασμό σε αυτούς που θεωρώ «πραγματικούς μουσικούς» ότι εγώ ακόμα μαθαίνω και απέχω πολύ από το να χαρακτηρίζομαι «μουσικός που παίζει πολλά μουσικά όργανα». Πιο σωστό θα ήταν να πούμε ότι προσπαθώ μαθαίνοντας, να παίξω διάφορα όργανα. Συνήθως λοιπόν επιλέγω κομμάτια που να μπορώ να παίξω τα περισσότερα θέματα. Ξεκινάω με κιθάρα, μετά το ξαναπαίζω με το μπάσο και μετά με τα πλήκτρα. Παράλληλα τραγουδάω από πάνω όπου κι όσο μπορώ. Για αργά το βράδυ θα διάλεγα το «The thrill is gone» του BB King.

Γιώργο και Δέσποινα σας ευχαριστώ πολύ , σας εύχομαι κάθε προσωπική και επαγγελματική επιτυχία . Η ζωή είναι αυτή , γεμάτη απλά και ελεύθερα πράματα ανάμεσα μας , μένει μόνο να γυρίσουμε να τα κοιτάξουμε , να τους δώσουμε λίγη σημασία , και να τα «εξημερώσουμε» , κανοντας τα δικά μας .

για το http://www.analogorama.com

Indianos

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s