Aleksey Vaneev – Voxengo

Συνέντευξη με τον Aleksey Vaneev – Voxengo.

Μπορείς να μας πεις κάτι για σένα σαν προγραμματιστής και σχεδιαστής;

Σχεδιάζω audio plug-ins τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Πριν από αυτό είχα μια μεγάλη εμπειρία σαν προγραμματιστής σε διάφορους τομείς.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου plugin από τη σειρά της Voxengo;

Δεν έχω αγαπημένα ανάμεσά τους. Πιστεύω ότι όλα έχουν τη δική τους θέση όταν δουλεύεις με ήχο.

Έχεις ορίσει πολύ δίκαιες τιμές για τα προϊόντα σου. Πιστεύεις ότι η πειρατεία έχει βλάψει τη δουλειά σου ;

Φυσικά, η πειρατεία συνήθως κάνει κακό στις πωλήσεις λογισμικού. Πάντως είναι δύσκολο να υπολογίσει κανείς το μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί η πειρατεία συνολικά.

Έχεις διαθέσιμα δωρεάν πολλά plugins υψηλής ποιότητας. Γεννήθηκαν στη διαδικασία της παραγωγής ενός εμπορικού plugin ή για να είναι δωρεάν από την αρχή;

Τα περισσότερα από αυτά σχεδιάστηκαν για να είναι δωρεάν από την αρχή. Σκοπεύω να συνεχίσω να διαθέτω δωρεάν μικρά αλλά χρήσιμα plugins στο μέλλον.

Κάποια plugins άλλων εταιρειών που δοκίμασες και σου άρεσαν;

Έχω δοκιμάσει τις demo εκδόσεις πολλών ανταγωνιστικών προϊόντων. Τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ καλά. Η λίστα είναι πολύ μεγάλη για να τη βάλω εδώ.

Ποιο είναι το σύστημα monitoring που χρησιμοποιείς στη δουλειά;

Αυτή την περίοδο χρησιμοποιώ την κάρτα ήχου RME HDSP 9632 και δύο ενεργά ηχεία Genelec 8040 A. Ο χώρος μου επίσης είναι μελετημένος ακουστικά.

Ποια είναι τα πιο σημαντικά βήματα στην δημιουργία ενός νέου plugin;
Πρώτα από όλα, μια ιδέα. Βέβαια, οι ιδές μπορεί να είναι διαφορετικές. Μια ομάδα ιδεών είναι δημιουργικής φύσης: η ιδέα του να φτιάξεις κάτι καινούργιο. Υπάρχουν και οι ιδέες που αφορούν το να λύσεις ένα υπάρχον πρόβλημα, ή να προσφέρεις μια εναλλακτική λύση (να δημιουργήσεις ένα διαφορετικό equalizer ή compressor). Φυσικά, σχεδόν κάθε είδους επεξεργαστής ήχου έχει ήδη δημιουργηθεί, αλλά ο σχεδιαστής μπορεί πάντα να φέρει κάτι καινούργιο στις παλιές λύσεις. Όταν έχεις μια ιδέα και ένα καλό σύνολο εργαλείων παραγωγής, το να δημιουργήσεις ένα plugin είναι μόνο ζήτημα χρόνου και γνώσης.

Τώρα που πλέον το digital download οδηγεί τη μουσική βιομηχανία, πιστεύεις ότι αλλάζει η προσέγγισή μας στη μείξη και την παραγωγή;

Πιστεύω ότι η μείξη και το post production έχουν ήδη αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Η ταινία χρησιμοποιείται πολύ λιγότερο τώρα. Αλλά τα sessions των ηχογραφήσεων είναι ακόμη πολύ κοντά σε αυτό που ήταν στο παρελθόν.

Τα φόρουμ στο internet σε όλο τον κόσμο είναι γεμάτα από συζητήσεις που ασχολούνται με θέματα όπως «αναλογικό vs ψηφιακό» και «λογισμικό vs hardware». Σαν plugin προγραμματιστής και σχεδιαστής, τι πιστεύεις για αυτό το θέμα;

Από την άποψη της αλληλεπίδρασης ανθρώπου και μηχανής, οι hardware λύσεις ήταν και είναι πολύ καλύτερες από ένα user interface που βασίζεται στο ποντίκι. Όσο για τη διαφορά μεταξύ αναλογικού και ψηφιακού ήχου, οι διαφορές είναι υπαρκτές, φυσικά, αλλά είναι κυρίως αισθητές όταν δουλεύεις με ταινία. Αν η πηγή του ήχου σου είναι η κάρτα ήχου του υπολογιστή δεν πιστεύω ότι η διαφορά μεταξύ ενός μηχανήματος και του αντίστοιχου plugin μπορεί να είναι τεράστια. Η διαφορά μπορεί να έγγυται στον διακριτικό χρωματισμό, αλλά όχι στο σύνολο του ήχου. Φυσικά, ο λαμπάτος εξοπλισμός μπορεί να ακούγεται διαφορετικά, αλλά αν το λογισμικό μπορεί να μιμηθεί τον ήχο της λάμπας καλά, η διαφορά μπορεί πάλι να γίνει μικρή.

Θα μελετούσες την ιδέα να δημιουργήσεις μια πλατφόρμα όπως το Duende ή το UAD ;

Δεν νομίζω, γιατί πιστεύω ότι αυτές οι εφαρμογές δεν έχουν μεγάλο χρόνο ζωής στις μέρες μας. Ο κύριος λόγος είναι ότι οι υπολογιστικές πλατφόρμες γενικής χρήσης (της AMD και της Intel) γίνονται πολύ αποδοτικές και μπορούν να τρέξουν πολλά DSP plugins σε πραγματικό χρόνο. Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζω το Duende, το UAD ή οποιαδήποτε άλλη hardware DSP πλατφόρμα σαν ένα μέσο προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας που σταματάει την πειρατεία. Η ανακούφιση που προσφέρουν σε CPU performance είναι γρήγορα αμελητέα.

Ποια είναι η γνώμη σου για την τεχνολογία impulse response σαν εργαλείο στο studio;

Είναι μια εξαιρετική μορφή τεχνολογίας που επιτρέπει στους ανθρώπους που δουλέουν με επαγγελματικό εξοπλισμό να επεκτείνουν τις δημιουργικές επιλογές τους.

Ποια είναι η γνώμη σου για τον αποκαλούμενο «πόλεμο της έντασης» και τι θα συμβούλευες τους μουσικούς πάνω σε αυτό το ζήτημα;

Προσωπικά μπορώ να κατανοήσω τι συμβαίνει – όλοι θέλουν το κομμάτι τους να ακούγεται πιο δυνατά από όλα τα άλλα. Αλλά μιας και η ένταση του ήχου είναι μια σχετική έννοια, ο αγώνας δρόμου της έντασης θα είναι πάντα χαμένος, μιας και ο ακροατής έχει τον απόλυτο έλεγχο στον ροοστάτη έντασης στο ραδιόφωνό του ή στο ηχητικό σύστημα του σπιτιού του. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι πιο δυνατό από αυτό που θέλει ο ακροατής να είναι. Και την ίδια στιγμή ο αγώνας της έντασης πραγματικά καταστρέφει τον ήχο.

Πολλοί home studio χρήστες βάζουν eq, κομπρέσσορες και limiters στο mix
buss. Ποια είναι η συμβουλή σου σε αυτούς;

Είναι δύσκολο να δώσω μια συμβουλή χωρίς να γνωρίζω την κάθε περίσταση. Αλλά, αν ο home studio χρήστης θα κάνει master στο κομμάτι, αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει με κατανόηση, ή να μην γίνει καθόλου. Γιατί το mastering απαιτεί ένα χώρο επαγγελματικά σχεδιασμένο με καλές συνθήκες ακουστικής. Διαφορετικά το home studio mastering έχει το ρίσκο που να μην διορθωθούν τα πραγματικά προβλήματα και μπορεί να καταστρέψει τα καλά στοιχεία μιας μείξης.

Κατά τη γνώμη σου, τι προσδιορίζει ένα καλό plugin ;

Πρώτα από ένα καλό plugin είναι αυτό που είναι σταθερό και δεν κρασάρει απροσδόκητα. Δεύτερος σημαντικός παράγοντας είναι η ηχητική επεξεργασία που κάνει και πως ακούγεται. Μιας και αυτό είναι πολύ υποκειμενικό, είναι δύσκολο να πει κανείς τι είναι καλό και κακό σε αυτόν τον τομέα. Τρίτος παράγοντας είναι το user interface. Δεν χρειάζεται να είναι φανταχτερό, πρέπει να είναι βολικό και λειτουργικό χωρίς να δίνει απαραίτητα την ευκολία στον περιστασιακό χρήστη. Κατά τη γνώμη μου, οι επαγγελματίες πρέπει να μαθαίνουν τα εργαλεία τους. Ακόμα και αν τα εργαλεία τους μοιάζουν δύσκολα με την πρώτη ματιά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια για εκδόσεις plugins ;

Εμείς εδώ στην Voxengo δουλεύουμε τώρα σε μια νέα πλατφόρμα παραγωγής plugin. Σχεδιάζουμε να την τελειώσουμε σύντομα, και τότε θα μπορούμε να συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε νέα plugins και να βελτιώνουμε τα ήδη υπάρχοντα. Εκτός από αυτό δεν μπορώ να πω τι θα κυκλοφορήσουμε πρώτο στους επόμενους μήνες.

Τι πιστεύεις για το σύστημα Κ του Bob Katz;

Πιστεύω ότι είναι ένα καλό φρένο στον αγώνα της έντασης αλλά για να μπορέσει κανείς να χρησιμοποιήσει το σύστημα Κ στο monitoring πρέπει πρώτα να ρυθμίσει σωστά τις εντάσεις των ηχείων του.

Έχεις ακούσει καθόλου σύγχρονη μουσική από την Ελλάδα που να σου άρεσε;

Δυστυχώς δεν μπορώ να θυμηθώ κανέναν. Αλλά διασκέδασα βλέποντας και ακούγοντας την εισαγωγική μουσική της Eurovision, και το » Everything» της Anna Vissi (μόλις το τσέκαρα στο site της Eurovision ) – δεν είναι στα αλήθεια μουσική με ελληνικό στίχο, αλλά τέλος πάντων.

Κάτι άλλο που θα ήθελες να προσθέσεις.

Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους όσους ασχολούνται με την παραγωγή ήχου και χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία.

Aleksey Vaneev
http://www.voxengo.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s