Arnd Niemeyer

Συνέντευξη με τον Arnd Niemeyer από το ηλεκτρονικό κατάστημα, www.digitalaudioservice.com


Οι επαγγελματίες έχουν σε μεγάλη εκτίμηση την ποιότητα και την αξιοπιστία. Οι home studio χρήστες έχουν σε εκτίμηση τις υλοποιήσεις με χαμηλό κόστος. Πιστεύεις ότι είναι παραγωγικό για τους κατασκευαστές να προσπαθούν να προσφέρουν προϊόντα και στα δύο είδη πελατών ταυτόχρονα;
Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Τον τελευταίο χρόνο όλο και περισσότερα προϊόντα έρχονται από την Κίνα, και περισσότερες από 30 διαφορετικές μάρκες πυκνωτικών μικροφώνων τα τελευταία δέκα χρόνια για παράδειγμα – χρησιμοποίησαν νέα τεχνολογία και έφτιαξαν επαγγελματικό εξοπλισμό όπως πυκνωτικά μικρόφωνα διαθέσιμα για κάθε χρήστη. Σήμερα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν την δυνατότητα να κάνουν τη δική τους μουσική χωρίς να ξοδεύουν πολλά λεφτά για τις ιδέες τους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Garage Band της Apple. Φυσικά, είναι μια τεράστια αγορά με πολλούς υποψήφιους αγοραστές αλλά μπορεί να στοχοποιηθεί μόνο με τεράστιες παραγωγές με χαμηλό κόστος για κάθε μηχάνημα. Για την επαγγελματική και καθημερινή χρήση του εξοπλισμού, οι άνθρωποι χρειάζεται να καλύψουν μια επαγγελματική πλευρά, το υλικό δεν επιτρέπεται να ακούγεται μέτριο γιατί οι ανταγωνιστές θα έχουν καλύτερο ήχο. Έτσι λοιπόν αυτοί οι αγοραστές χρειάζονται καλά εργαλεία. Αλλά τα καλά εργαλεία κοστίζουν πολλά χρήματα τα οποία ο κατασκευαστής πρέπει να επενδύσει στο προϊόν χωρίς να ξέρει ακριβώς πόση ποσότητα θα πουλήσει. σε αυτή την περίπτωση η μαζική παραγωγή δεν έχει κανένα νόημα και συχνά είναι αδύνατη για τεχνικούς λόγους.

Έτσι, ένας κατασκευαστής έχει συχνά δυσκολίες στο να βρίσκεται ταυτόχρονα και στην επαγγελματική και στην ερασιτεχνική αγορά. Υπάρχουν μεγάλες εταιρείες όπως η Digi Design ή η Focusrite που το προσπαθούν, αλλά είμαι σίγουρος ότι έτσι είτε τα επαγγελματικά είτε τα πιο ερασιτεχνικά προϊόντα έχουν χαμηλή ποιότητα. Ο μόνος μέσος δρόμος είναι νέα προϊόντα σχεδιασμένα από νέες εταιρείες όπως η FMR,η Crowley&Tripp, η DAV-Electronics ή η SafeSound Αudio. Αυτοί οι κατασκευαστές αποφάσισαν να μην φτιάξουν μεγάλες ποσότητες αλλά να φτιάξουν τα πάντα στο χέρι με υψηλή ποιότητα, αποφεύγοντας το μεγάλο κόστος της διαφήμισης και της διανομής. Πουλάνε προϊόντα φτηνά, χωρίς να κάνουν υποχωρήσεις στην ποιότητα.
Ποιές ευρωπαϊκές χώρες πιστεύεις ότι προσφέρουν το καλύτερο έδαφος για την βιομηχανία του ήχου σήμερα;

Είναι δύσκολο να πει κανείς. Ξέρω ότι πολλά καινούργια studios φτιάχνονται στα νέα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πολλές post παραγωγές γίνονται εκεί εξαιτίας των αμοιβών των τεχνικών. Όσον αφορά τη μουσική παραγωγή, ένα καλό studio μπορεί να βρίσκεται παντού, σαν κομμάτι της ντόπιας αγοράς.

Βλέπεις αύξηση του ενδιαφέροντος για surround μίξεις μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια;

Βλέποντας πως έχουν τα πράγματα στις μέρες μας – σαν παραγωγός – πρέπει να ετοιμάσεις πολλές διαφορετικές μίξεις για ένα δίσκο και μια από αυτές σε surround. Όλα τα μέσα θα εξελιχθούν περισσότερο σε συλλογικό επίπεδο. Είμαι σίγουρος ότι το surround θα είναι πιο σημαντικό στα επόμενα χρόνια.

Χτες βράδυ επισκέφτηκα την ιστοσελίδα ενός κατασκευαστή και οδηγήθηκα αυτόματα σε μια σελίδα του MySpace. Πιστεύεις ότι ένας υποψήφιος αγοραστείς προσδοκά μια επαγγελματική παρουσίαση στο διαδίκτυο ή είναι οποιαδήποτε παρουσία – ακόμα και μια δωρεάν – αρκετή;

Φαντάζομαι ότι η επικοινωνία μεταξύ των πελατών και αυτών που προσφέρουν προϊόντα θα βρει νέες οδούς στο μέλλον. Είναι λογικό για ένα κατασκευαστή να δίνει το παρών στο μυαλό των ανθρώπων παντού και να είναι εύκολο να επικοινωνήσεις μαζί του. Δε νομίζω ότι αυτό επηρεάζει το image του κατασκευαστή αρνητικά.
Προβλέπεις ότι περισσότερες εταιρείες λογισμικού θα μετακινηθούν προς αποκλειστικές DSP υλοποιήσεις όπως το SSL Duende σαν απάντηση στην πειρατεία;

Όχι, δεν πιστεύω ότι αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που τα DSP συστήματα είναι τόσο πετυχημένα. Οι νέοι αλγόριθμοι συχνά χρειάζονται πολύ περισσότερη ισχύ ή έχουν μεγαλύτερο νόημα όταν χρησιμοποιούνται σε μεγάλη ποσότητα. To Liquid Mix και το Duende μπορούν να ανοίξουν 32 εκδοχές και αυτό είναι αρκετό για μια μίξη με περισσότερα από είκοσι κανάλια.
Κατά τη γνώμη σου, ποίο είναι το πιο συχνό πρόβλημα που παραβλέπουν οι home studio χρήστες;

Τα πρώτα βήματα είναι τα πιο δύσκολα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι να δημιουργήσεις τον δικό σου προσωπικό δρόμο για την παραγωγή μουσικής. Υπάρχουν τόσες δυνατότητες και προϊόντα, που συχνά οι άνθρωποι παίρνουν μια απόφαση και ένα χρόνο μετά λένε: σκατά, χρειάζομαι κάτι καινούργιο πάλι. Είναι συχνά δύσκολο να αποφασίσεις για πράγματα όταν δεν είναι ξεκάθαρο τι είναι απαραίτητο και τι όχι.

Πότε πρέπει ένας home studio χρήστης να σκεφτεί την επένδυση σε ένα summing amplifier/mixer;

Όταν μπορεί να αποκτήσει τουλάχιστον 16 ποιοτικούς 16 high end DA-converters. 🙂

 
Πότε πρέπει ένας home studio χρήστης να επενδύσει σε ένα αυτόνομο converter;

Όσο πιο σύντομα γίνεται, ένας καλός ήχος στον υπολογιστή είναι η βάση για μια καλή μίξη.
Ποιός είναι ο ιδανικός τρόπος για να ηχογραφεί κανείς harware synths στο studio;

Είναι ωραίο να έχει όλες τις εξόδους τους σε ένα patchbay. Οι έξοδοι πρέπει να έρχονται στο sequencer οποιαδήποτε στιγμή ώστε να μπορείς να ρυθμίσεις την έντασή τους και τα πιθανά εφφέ στον υπολογιστή. Η πιο φτηνή λύση που υπάρχει είναι το Echo Audiofire 12 – μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους μετατροπείς ώστε να έχεις 36 κανάλια συνεχώς ανοιχτά. 🙂
Πόσο σημαντικό είναι ένα εργαλείο όπως το Radial Phazer στο home studio;

Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο. Και η TC Electronic έχει επίσης πολύ καλές εφαρμογές με χαμηλό κόστος. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Η ποιότητα του ήχου είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτεί κάποιος – για παράδειγμα οι περισσότερες κονσόλες δεν μπορούν να δώσουν καθόλου καλό ήχο.
Θα πρότεινες το Rane Serato Scratch Live σε κάποιον που δεν είναι DJ αλλά ψάχνει για νέους τρόπους να επεξεργαστεί ήχους;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα πάντα για να φτιάξεις ήχους – αλλά θα αποφάσιζα υπέρ του Αbsynth.

 
Ποιό είναι το αγαπημένο σου studio εργαλείο;

Ξέροντας τα προϊόντα τόσο καλά, ξέροντας τις διαφορές τους, είναι δύσκολο να πω. Είμαι σίγουρος ότι ένας πελάτης θα έχει το μεγαλύτερο κέρδος από ένα προϊόν, όταν ο κατασκευαστής ενδιαφέρεται πραγματικά και είναι φανατικός σχεδιαστής νέων προϊόντων. Όσο πιο μικρός είναι ο κατασκευαστής, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ότι θα σου αρέσει το προϊόν. Προσωπικά μου αρέσουν οι προενισχυτές της Brent Averill, οι μετατροπείς της Metric Halo, τα ηχεία της Κlein & Hummel και της ADAM και καλά αναλογικά μηχανήματα σαν το Neve 8816 🙂
Θα πρότεινες το Apogee Gold CD-R απέναντι σε άλλες μάρκες και μοντέλα, όπως η Tayo Yuden για παράδειγμα;

Λυπάμαι αλλά δεν έχω κάνει κάποια δική μου δοκιμή για αυτό!
Συμφωνείς με αυτούς που λένε ότι το να ελέγχεις software με το ποντίκι του υπολογιστή είναι βαρετό και συχνά αντιπαραγωγικό;

Οπωσδήποτε. Και τώρα που κυκλορόφησε το Remote SL έχεις ένα πραγματικό κοκπιτ έτοιμο για έλεγχο πολλών πραγμάτων ταυτόχρονα.
Πώς σου φαίνεται το Korg Kaoss 3; Πιστεύεις ότι η Korg θα προσθέσει κάποια στιγμή XLR ή TRS συνδέσεις σε αυτό το φανταστικό προϊόν;

Δεν ξέρω – φαντάζομαι ότι η Korg θα το κάνει όταν βρει η ίδια το λόγο.  🙂
Η σειρά Robert Neve Portico φέρνει το όνομα Neve σε μια πιο προσβάσιμη οικονομική ζώνη. Ποίο από τα προϊόντα της σειράς Portico θα πρότεινες σε ένα home studio χρήστη για να πειραματιστεί;

Προσωπικά βλέπω μεγάλες διαφορές μεταξύ της σειράς Portico και του πραγματικού high-end. Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια να βγουν χρήματα από το όνομα του Rupert Neve – θυμάμαι την τελευταία χρεωκοπία πριν δύο χρόνια. Αν κάποιος ψάχνει για καλή ποιότητα σε σχέση με την τιμή, πρέπει να έχει υπόψη του το BG NO.1 σαν προενισχυτή δύο καναλιών κάτω των 1000 €. Η Safesound θα φτιάξει ένα καινούργιο μηχάνημα για δυναμική επεξεργασία που θα κοστίζει κάτω από 2000 €. Γενικώς υπάρχουν πολλές επιλογές και δεν πρέπει να γίνεται ποτέ μια αγορά πριν συγκριθούν τα προϊόντα. Τότε θα ξέρεις πότε κάτι είναι καλό για τον ήχο σου.
Ποιόν compressor ή limiter θα πρότεινες για να ελέγξει κανείς το τέρας που ονομάζεται Sherman Filterbank;

Θα πρότεινα τα προϊόντα της FMR Really Nice Compresor και Leveling Amp.
Η VoVox έχει μια εντυπωσιακή σειρά προϊότνων και τα καλώδια ακούγονται πραγματικά καλά. Τι πιστεύεις για αυτή την ευρωπαϊκή εταιρεία;

Είμασταν από τους πρώτους συνεργάτες του Jörg όταν πρωτοκυκλοφόρησε τα καλώδια. Του τηλεφώνησα και ζήτησα κι άλλα. 🙂
Ολοένα και περισσότεροι μουσικοί ανακαλύπτουν την τεχνική του reamp σήμερα. Ποιά είναι η συμβουλή σου ή η σκέψη σου για αυτή την ενδιαφέρουσα επεξεργασία;

Έχεις πολύ περισσότερη ελευθερία στην παραγωγή, και αυτό είναι τρομερά ωφέλιμο. Μπορείς να ξοδέψεις πιο πολύ χρόνο για τα πάντα και μετά να ξανακάνεις κάτι αν θες. 🙂
Ποιά είναι η εντύπωσή σου για το Eowave Persephone;

Θα έχουμε το πρώτο μας demo την άλλη εβδομάδα. Θα σε ενημερώσω σχετικά με αυτό αργότερα.
Βλέπεις καμιά ραγδαία αλλαγή στη σειρά samplers της AKAI στο άμεσο μέλλον;

Ξέρω για το παρελθόν της AKAI και ότι έχουν αλλάξει οι ιδιοκτήτες. Αυτή τη στιγμή δε μπορώ να πω τίποτα γι αυτό. Είναι δύσκολο πάντως να παέι κανείς σε νέους δρόμους. Και η EMU είχε επίσης προβλήματα αλλά βρήκαν το δρόμο τους. Είμαι σίγουρος ότι το ίδιο θα γίνει και με την AKAI.
Υπάρχει μια συλλογή ήχων που πιστεύεις ότι κάθε παραγωγός θα έπρεπε να έχει στο αρχείο του;

Όταν υπάρχει η ανάγκη να καλυφθούν πολλοί ήχοι ταυτόχρονα, προτείνωτην Yellow Tool Independence. Για πιο εξειδικευμένες ανάγκες είναι δύσκολο να καταλήξει κανείς σε πιθανές επιλογές.

 

Πόσο σημαντικό είναι να επενδύσει κάποιος σε ένα σύστημα μαζικής αποθήκευσης σαν μια μακροπρόθεσμη λύση αρχειοθέτησης;

Πρέπει οπωσδήποτε να το λάβει κάποιος υπόψη του. Πάντα πρέπει να γίνεται backup !!!!

Ποιό νομίζεις ότι θα είναι το επόμενο βήμα στον τομέα των firewire υλοποιήσεων ήχου;

Καλύτερα, γρηγορότερα, με περισσότερους controllers ίσως.

 

Έχεις ακούσει καθόλου σύγχρονη ελληνική μουσική;

Έχουμε κάποιους Έλληνες πελάτες. Κάνουν κυρίως ηλεκτρονική μουσική. Έχω επισκεφτεί τις σελίδες τους. Πολύ καλή μουσική!

Κάτι που θα ήθελες να προσθέσεις και όποιο μύνημα έχεις για τους αναγνώστες;

Όταν χρειάζεται κάποιος συμβουλές για νέο εξοπλισμό στο studio πρέπει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να βρει όσο γίνεται περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα. Αν υπάρχει ανάγκη για την αγορά επαγγελματικού ηχητικού εξοπλισμού, να μην γίνεται η αγορά σε καταστήματα που πουλάνε επίσης και drums, πίτες και…παρεμπιπτόντως λύσεις ήχου. Είναι δύσκολο για τον πωλητή να είναι ενημερωμένος για όλες τις καινούργιες υλοποιήσεις, τις εξελίξεις και τις συζητήσεις στο δίκτυο. Μόνο οι εξειδικευμένοι αντιπρόσωποι μπορούν να έχουν αυτή τη γνώση. Αυτός είναι και ο λόγος που αναπτυσσόμαστε γρήγορα στην Ευρώπη. 🙂

Στη Φωτογραφία στα δεξιά ο Arnd Niemeyer και στα αριστερά ο Thomas Römann του ίδιου καταστήματος.

Arnd Niemeyer
www.digitalaudioservice.com


Για το analogorama.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s