Michael Brauer

Συνέντευξη με τον mixing engineer Michael Brauer.

Michael Brauer

– Μπορείς να περιγράψεις τα βήματα που κάνεις συνήθως όταν μειξάρεις ένα δίσκο;

Κάθομαι με τον καλλιτέχνη και ακούμε την πρωτόλεια μείξη του κομματιού που θα μειξάρω. Κάνω πολλές ερωτήσεις για να αποκτήσω μια καλή αίσθηση του ποια είναι η προσδοκία του καλλιτέχνη για το κομμάτι. Ρωτάω ποια είναι η ιστορία, τι τους αρέσει από την πρόχειρη μείξη ή τι τους λείπει όταν την ακούνε. Ρωτάω πως φαντάζονται να ακούγεται το κομμάτι. Μετά, τους αφήνω να φύγουν μέχρι να είμαι έτοιμος να ακούσουν τη μείξη. Το κάνω αυτό ώστε όταν γυρίζουν να έχουν μια πρώτη εντύπωση του πως τους ακούγεται η μείξη. Συνήθως μειξάρω ένα κομμάτι σε περίπου τέσσερις ώρες, μερικές φορές περισσότερο, άλλες φορές μόνο σε τριάντα λεπτά. Εξαρτάται από το πόσο γρήγορα έρχονται οι ιδέες στο μυαλό. Αφού ο καλλιτέχνης ακούσει τη μείξη μερικές φορές, αναζητώ σχόλια. Συνήθως οι ιδέες είναι καλές και κάνω τις αλλαγές. Κάποιες άλλες φορές πιστεύω ότι οι ιδέες αφαιρούν κάτι από το κομμάτι οπότε προσπαθώ να τους συζητήσω για το αντίθετο. Αν δεν μπορώ να τους πείσω, κάνω την αλλαγή και τους αφήνω να αποφασίσουν μόνοι τους. Πάντα καταγράφω τη μείξη μου προτού ο καλλιτέχνης κάνει σχόλια. Πολλές φορές αφού έχουν γίνει όλες οι αλλαγές από τον καλλιτέχνη, συνειδητοποιεί ότι δεν αισθάνεται καλά πλέον και τότε του παίζω τη μείξη που άκουσε όταν πρωτοήρθε για την πρώτη ακρόαση. Σιγουρεύομαι ότι ο καλλιτέχνης είναι χαρούμενος . Δεν είναι δικός μου ο δίσκος , είναι δικός τους.

– Ποιο είναι το σύστημα ακρόασης της επιλογής σου;

Ένα ζεύγος ProAc 100 με ένα ενισχυτή Chord 1200 c. Χρησιμοποιώ τα ProAc για δεκαπέντε χρόνια.

– Χρησιμοποιείς ακουστικά; Αν ναι, ποια είναι τα αγαπημένα σου;

Δεν χρησιμοποιώ.

– Ηχογράφηση φωνητικών στο control room ή μέσα σε ένα booth για φωνές; Τι πιστεύεις;

Δεν έχει σημασία. Και τα δυο λειτουργούν, εξαρτάται από την περίσταση.

– Χρησιμοποιείς δίσκους που έχεις μειξάρει στο παρελθόν σαν αναφορά;

Όχι, δεν χρησιμοποιώ αναφορά. Ξέρω τι θέλω να ακούσω.

– Τι πιστεύεις για τους brickwall limiters;

Πρέπει να σκεφτόμαστε τους brickwall limiters, μαζί με όλους τους limiters, τους κομπρέσσορες, τα eq, τα βάθη, τα εφφέ σαν όργανα. Τα χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τον ήχο που θέλουμε.

– Πως αντιμετωπίζεις τους δίσκους που θα κυκλοφορήσουν μόνο σαν downloads (iTunes e. t.c .);

Οι δίσκοι που μειξάρω κυκλοφορούν σε όλα τα φορμάτ.

– Κατά τη γνώμη σου, ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην καλή μεταφορά μιας μείξης από σύστημα σε σύστημα;

Το να σιγουρευόμαστε ότι τα ηχεία που χρησιμοποιούμε κυρίως είναι ακριβή, το να ελέγχουμε τη μείξη σε μερικά ακόμα συστήματα ηχείων, συμπεριλαμβανομένου και ενός απλού κασετοφώνου που μας αρέσει. Αν μια μείξη ακούγεται καλά σε τρία διαφορετικά συστήματα, θα ακούγεται καλά παντού.

– Τι πιστεύεις για τα ψηφιακά eq σε σύγκριση με τα αναλογικά;

Τα αντιμετωπίζω σαν όργανα. Τα χρησιμοποιώ αν ακούγονται καλά για την εφαρμογή που θέλω.

– Χρησιμοποίησες ποτέ ένα plugin που σου ακουγόταν ακριβώς σωστό και δεν επιθυμούσες να έχεις το αντίστοιχο σε hardware;

Δεν υφίσταται plugin εφάμιλλο του hardware και το αντίστροφο. Απλώς και μόνο επειδή έχει το ίδιο όνομα και την ίδια παρουσίαση, δε σημαίνει ότι είναι το ίδιο. Χρησιμοποιώ ό,τι ακούγεται καλά. Δεν προσπαθώ να συγκρίνω ένα plugin με τα μηχανήματά μου. Είναι μάταιο. Πρέπει να ξέρεις τον ήχο κάθε μηχανήματος που έχεις και κάθε plugin.

– Πολλοί home studio χρήστες βάζουν eqs, κομπρέσσορες και limiters στην τελική τους μείξη. Ποια είναι η συμβουλή που έχεις να τους δώσεις;

Ακούγεται καλά; Αν ακούγεται καλά, χρησιμοποίησέ το, αν όχι …μην το χρησιμοποιείς .

– Ποια είναι η γνώμη σου για τον αποκαλούμενο «πόλεμο της έντασης» και τι θα συμβούλευες τους μουσικούς σχετικά με αυτό το θέμα;

Υπάρχει μια εξαιρετική ανακάλυψη που ονομάζεται ροοστάτης έντασης. Αν το θέλεις πιο δυνατά, γύρνα το γαμημένο προς στα δεξιά.

– Πιστεύεις ότι το αναλογικό summing μπορεί να κάνει τη σοβαρή διαφορά στον ήχο των ψηφιακών μείξεων;

Ίσως, εξαρτάται αν χρησιμοποιείς Nuendo ή ProTools. Δοκιμάζεις και αν ακούγεται καλά, το χρησιμοποιείς.

– Ποια είναι η γνώμη σου για τους προσομοιωτές ηχείου όπως ο Tech 21 Sansamp ;

Μπορεί να ακούγεται ωραία στην σωστή εφαρμογή. Αν θες η κιθάρα σου να ακούγεται σαν μέσα από ένα Marshall stack, στείλτη μέσα από ένα Marshall stack.

– Είχες την ευκαιρία να δοκιμάσεις το SSL Duende ακόμα; Αν ναι, πως σου φάνηκε;

Όχι, μιας και μειξάρω σε μια SSL 9000 δε βρίσκω το λόγο να δοκιμάσω το Duende.

– Πως ετοιμάζεις συνήθως ένα δίσκο για το mastering;

Οι μείξεις μου συνήθως περνούν από το mastering flat, χωρίς επιπλέον eq ή συμπίεση.

– Ποια είναι η γνώμη σου για τα remasters κλασσικών επιτυχιών και δίσκων;

Remastering ; Αν ένας mastering engineer μπορεί να κάνει το master να ακούγεται καλύτερα, πάει καλά. Σχετικά με το να μειξάρουμε ξανά τα κλασσικά κομμάτια, η αίσθησή μου (μιας και έχω κάνει πολλά, συμπεριλαμβανομένου και του Dylan) είναι να διατηρώ την ομοιογένεια της αρχικής μείξης. Δεν αλλάζω την αίσθηση.

– Τι πιστεύεις για το σύστημα Κ του Bob Katz;

Δεν το έχω υπόψη μου.

– Έχεις ακούσει καθόλου σύγχρονη μουσική από την Ελλάδα που να σου άρεσε;

Δεν ακούω ελληνική μουσική, εκτός κι αν είμαι στην Ελλάδα ή σε ένα ελληνικό εστιατόριο.

– Κάτι που θα ήθελες να συμπληρώσεις;

Όλα γίνονται για το τραγούδι, όχι για το εργαλείο.

Michael Brauer
Mixing engineer

http://www.mbrauer.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s