Warren Dent

Συνέντευξη με τον  Warren Dent – frontendaudio.com
Ποιά είναι η γνώμη σου για τον αποκαλούμενο prosumer εξοπλισμό που προσφέρεται σήμερα στους home studio χρήστες;

Ένα μεγάλο ποσοστό είναι πολύ υψηλής ποιότητας σε σύγκριση με τον επαγγελματικό ψηφιακό εξοπλισμό με τον οποίο δημιουργήθηκαν πολλοί από τους αγαπημένους μας δίσκους. Η ποιότητα κατασκευής δεν είναι πάντα αυτή που πρέπει και ο prosumer εξοπλισμός συχνά δεν είναι φτιαγμένος για να αντέχει την σκληρή χρήση που γίνεται σε ένα επαγγελματικό studio ηχογραφήσεων. Τα ποτενσιόμετρα και οι διακόπτες είναι συχνά χαμηλής ποιότητας, σε προενισχυτές και άλλο outboard εξοπλισμό που φτιάχτηκε για την home studio αγορά. Είναι τόσο πολλά τα prosumer μηχανήματα που είναι διαθέσιμα, που πιστεύω ότι ένα μεγάλο κομμάτι μπορεί να θεωρηθεί αρκετά αξιόπιστο, εάν κάποιος βεβαιωθεί ότι έχει τις συνδέσεις και τις δυνατότητες που απαιτούνται. Αλλά δεν μπορείς να περιμένεις ότι θα κρατήσει κάτι για πολλά χρόνια μετά από σκληρή χρήση.

Ποιό είναι κατά τη γνώμη σου το πιο σημαντικό βήμα που πρέπει να κάνει ένας καινούργιος καλλιτέχνης που κάνει τις παραγωγές του στο σπίτι, ώστε να πετύχει;
Υπάρχουν δύο διαφορετικά σενάρια. Το πρώτο είναι ότι κάποιος ηχογραφεί και κάνει την παραγωγή μόνος του. Το δεύτερο, ότι ηχογραφεί και παράγει τη μουσική κάποιου άλλου καλλιτέχνη. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα, αλλά και τα δύο έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Αν κάποιος ηχογραφεί και παράγει τη δική του μουσική, δε θα πρέπει να μπλέκει πολύ με τη διαδικασία της ηχογράφησης. Δε θα πρέπει να ανησυχεί για το αν έχει τον τάδε προενισχυτή ή τον δείνα ακριβό μετατροπέα ή δύο δωδεκάδες διαφορετικά μικρόφωνα και τα λοιπά. Όταν συγκεντρώνουμε την προσοχή μας στον εξοπλισμό, είναι εγγυημένο ότι θα αποτύχουμε στη μουσική. Δίνουμε πολύ βάση στα μηχανήματα και τον ήχο αντί για την εκτέλεση, οπότε η μουσική χάνει. Το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος είναι να ζητήσει από έναν άλλο να χειρίζεται τα μηχανήματα και την ηχογράφηση ενώ εκτελεί τη μουσική. Το να ηχογραφείς και να παράγεις μουσική για άλλους σημαίνει να επικοινωνείς με τον καλλιτέχνη. Υποθέτοντας ότι υπάρχουν γνώσεις και πείρα όσον αφορά την παραγωγή, πρέπει να εξασφαλίζουμε ότι καταγράφουμε το όραμα του καλλιτέχνη για τη μουσική του. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αν δεν επικοινωνούμε, στο τέλος καταλήγουμε με ένα μπερδεμένο πράγμα στα χέρια μας και ένα δυσαρεστημένο καλλιτέχνη.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που λένε ότι το internet είναι γεμάτο από φόρουμ για μουσική και ήχο, που διαπραγματεύονται τα ίδια θέματα ξανά και ξανά. Πιστεύεις ότι αυτές οι κοινότητες έχουν συνεισφέρει στην βιομηχανία με θετικό τρόπο;

Γενικώς πιστεύω πως ναι, σίγουρα. Για τους αρχάριους είναι πολύ σημαντικό να έχουν πρόσβαση σε αυτό, μιας και το να ξέρεις από που να ξεκινήσεις είναι από μόνο του δύσκολο. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με γνώσεις που είναι πρόθυμοι να μοιραστούν πληροφορίες δωρεάν. Αυτό είναι ένα κέρδος για όσους θέλουν να κάνουν περισσότερα αλλά δεν έχουν ένα μέντορα δίπλα τους.

Πιστεύεις ότι το cd θα εγκαταλειφθεί σαν format μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια υπέρ των ψηφιακών downloads;

Τελείως; Όχι. Πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν το σκέφτομαι αρκετά, αλλά μπορούμε να είμαστε σίγουροι για ένα πράγμα εκατό τις εκατό, ότι οι δισκογραφικές εταιρείες θα βρουν ένα τρόπο να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους και αυτό θα περιλαμβάνει το να ξαναπουλήσουν τη μουσική στους ακροατές σε νέα και βελτιωμένα format. Το  DVD-A δεν είναι πιθανό να πάρει τα σκήπτρα μιας και μοιάζει πολύ στο CD για να φέρει μια αλλαγή. Προφανώς η διάθεση μέσω broadband θα είναι το μέλλον της μουσικής και οποιουδήποτε άλλου μέσου διασκέδασης. Ο στουντιακός εξοπλισμός, ειδικά ο φτηνός, γίνεται ολοένα και πιο φανταχτερός κάθε χρόνο.

Ποιά είναι η συμβουλή σου σε κάποιον που ψάχνει για ένα μηχάνημα; Τι θα πρέπει να κοιτάζει κανείς και σε τι δεν πρέπει να δίνει σημασία;

Η πρώτη μου συμβουλή θα ήταν να επικοινωνήσει με ένα αξιόπιστο πωλητή και να αρχίσει να ερευνά αν το μηχάνημα που επιθυμεί στα αλήθεια κάνει αυτό που χρειάζεται. Πρέπει να βρει ένα πωλητή που χρησιμοποιεί αυτό το μηχάνημα, που μπορεί να δώσει συμβουλές και που έχει μια λογική πολιτική επιστροφής. Εγώ το κάνω συνεχώς αυτό, και είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν κι άλλοι που θα δούλευαν με αυτόν ακριβώς τον τρόπο επίσης.

Η Digidesign κυκλοφόρησε κάποια plugins με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε ήχους αναλογικής ταινίας. Η ίδια ακριβώς εταιρεία έχει διαφημίσει στο παρελθόν τα προϊόντα της ως ανώτερα από την ταινία. Πιστεύεις ότι αυτή η αλλαγή είναι γενική στη βιομηχανία;

Δεν βλέπω αλλαγή, απλά μια εταιρεία που αναγνωρίζει ότι αυτού του είδους οι ήχοι είναι επιθυμητοί και ως εκ τούτου συμμετέχει στην αγορά. Τα προϊόντα της Digidesign δεν είναι ανώτερα από την ταινία, είναι διαφορετικά, τελεία και παύλα. Καλύτερα για κάποια πράγματα, χειρότερα για κάποια άλλα. Και οι δύο πλευρές έχουν ένα χαρακτηριστικό ήχο που δεν είναι πάντα ο κατάλληλος.

Οι μουσικοί σήμερα ενθουσιάζονται πολύ με τον λαμπάτο εξοπλισμό. Πιστεύεις ότι είναι μια λύση για κάθε ηχητικό πρόβλημα;

Όχι, και μάλιστα μεγάλο μέρος του λαμπάτου εξοπλισμού, όπως μικρόφωνα και προενισχυτές, ακούγονται όσο καθαρά ή και πιο καθαρά από τα αντίστοιχα solid state. Παρόλα αυτά τα solid state είναι συνήθως πιο αξιόπιστα, με καλή φήμη, λιγότερο ακριβά και ευκολότερα στο σχεδιασμό.

Πιστεύεις ότι τα plugins θα συνεχίσουν να προσπαθούν να μιμηθούν το hardware ή υπάρχει η πιθανότητα οι κατασκευαστές να εξερευνήσουν νέους ήχους και υβριδικά προγράμματα που δε θα έχουν τίποτα να κάνουν με τη λέξη «vintage»;

Σίγουρα θα συνεχιστεί αυτό για ένα διάστημα, αλλά είναι βέβαιο ότι υπάρχουν αυτοί που θέλουν να δοκιμάσουν ένα φρέσκο ήχο και όχι να αντιγράψουν κάποιους άλλους. Η αντιγραφή δε μπορεί να κρατήσει για πάντα.

Τι πρέπει να έρθει πρώτο κατά τη γνώμη σου – η αναβάθμιση του εξοπλισμού ή η βελτίωση της ακουστικής του χώρου;
Η βελτίωση της ακουστικής του χώρου, μιας και ο χώρος είναι ο δεύτερος πιο καθοριστικός παράγοντας που ηχογραφείται μετά από την ίδια την πηγή και ως εκ τούτου είναι τόσο σημαντικό όσο οτιδήποτε άλλο. Η βελτίωση της ακουστικής της περιοχής ακρόασης πρέπει να γίνει επίσης, και μετά από αυτό να μάθει ο ηχολήπτης τον χώρο.

Πιστεύεις ότι τα συστήματα τύπου Duende είναι μια έμμεση απάντηση στην πειρατεία λογισμικού;
Ναι, κατά κάποιον τρόπο είμαι βέβαιος για αυτό.

Ποιά είναι η γνώμη σου για το τμήμα έρευνας και σχεδιασμού της εταιρείας Behringer;

Ελπίζω ότι κάποια μέρα θα τους πιάσει ο διεθνής νόμος περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Ποιά είναι η συμβουλή σου στους home studio χρήστες που ψάχνουν για ένα σύστημα summing buss;

Να μην το κάνουν προτού βεβαιωθούν ότι όλα τα υπόλοιπα στην αλυσίδα είναι εντάξει. Είναι στην πραγματικότητα ένα είδος πολυτελείας για τα περισσότερα studios.
Κατά τη γνώμη σου, ποιά είναι η καλύτερη μέθοδος αρχειοθέτησης για ένα home studio;
Η διατήρηση των projects σε δύο ή τρεις σκληρούς δίσκους είναι μια καλή ιδέα, όπως επίσης η ταυτόχρονη αρχειοθέτηση σε DVD-R. Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύω στο δικό μου studio.

Έχεις ακούσει καθόλου ελληνική μουσική;

Πρέπει να παραδεχτώ όχι αρκετή.

Κάτι που θα ήθελες να προσθέσεις;

Να μην υπάρχει αυτός ο ενθουσιασμός για το να έχεις τόνους μηχανημάτων που εντυπωσιάζει άλλους ανθρώπους στις διαδικτυακές κοινότητες. Να βεβαιώνεται κανείς ότι οι αγορές που κάνει καλύπτουν τις δικές του ανάγκες και κανενός άλλου, μέσα σε ένα home studio περιβάλλον. Στο τέλος κανένας δεν ενδιαφέρεται αν έχεις ένα μικρόφωνο που κοστίζει $2,000 αν η μουσική σου είναι για πέταμα ή αν ο χώρος σου ακούγεται χάλια. Πρέπει ο καθένας να κρατάει τα πράγματα σε μια προοπτική, σε σχέση με το κόστος που έχει αυτό που παράγει, και έτσι πιστεύω ότι θα είναι πολύ πιο ευτυχισμένος στο τέλος.

Warren Dent 

warren (at) frontendaudio.com
www.frontendaudio.com


Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s