Αόρατοι προενισχυτές

Προενισχυτές μικροφώνου που είναι αόρατοι. Που δεν χρωματίζουν το σήμα. Δεν διαμορφώνουν με το δικό τους προσωπικό τρόπο τον ήχο, στο μέτρο του δυνατού φυσικά.

Η διεθνής ορολογία για αυτή την κατηγορία προενισχυτών, είναι η λέξη «transparent».

Είναι δεδομένο ότι στην πλειοψηφία τους αυτού του είδους οι προενισχυτές κοστίζουν. Είναι προτιμότερο όμως για ένα studio με σχετικά περιορισμένο budget να διαθέτει ένα «αόρατο» προενισχυτή, παρά ένα rack γεμάτο προενισχυτές μεσαίας κατηγορίας με «χαρακτήρα».

Πολλές είναι οι φορές που το tracking γίνεται μέσω του ίδιου προενισχυτή, για διάφορες πηγές και όργανα. Αν ο προενισχυτής έχει ισχυρό χαρακτήρα ή χρώμα (είτε λόγω ποιότητας είτε λόγω επιλογών κατασκευαστή), υπάρχει ο κίνδυνος στη μείξη να επικρατεί ένα θολό τοπίο.

Σε όλα τα tracks έχεις παρόμοιες συμπεριφορές και χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία για να κατακτηθεί χώρος.

Για να διαφοροποιηθούν τα επί μέρους συστατικά.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παραδείγματα θολής μείξης μετά από πολλαπλά takes με τον ίδιο προενισχυτή με «χαρακτήρα»:

– Κιθάρα.
Γράφουμε διάφορα θέματα, σόλα, ακκόρντα. Κάνουμε doubling. Γράφουμε για να πανάρουμε δεξιά, αριστερά, στο κέντρο. Για να επεξεργαστούμε με plugins. Το αποτέλεσμα είναι να πρέπει να επέμβουμε αρκετά σε κάθε track κιθάρας, για να μην καταλήξουμε σε big mono αποτέλεσμα (όταν οι χροιές είναι πολύ κοντά, χάνει το νόημά του το panorama).

– Synths, keyboards, πιάνα, samplers.
Γράφουμε στερεοφωνικά. Το ένα θέμα πάνω στο άλλο. Για να δημιουργήσουμε επιφάνειες σύνθετες και πρωτότυπες. Αναγκαζόμαστε όμως να επέμβουμε, ιδιαίτερα με εφφέ χώρου/βάθους. Και μασκάρεται το κέντρο της μείξης μας, και δεν έχουμε σαφή εικόνα του hard left-right παναρίσματος.

– Φωνή.
Γράφουμε κουπλέ, ρεφρέν. Επαναλαμβάνουμε φράσεις ή ολόκληρα σημεία. Για περισσότερο όγκο, για εφφέ. Δεύτερα, τρίτα, τέταρτα φωνητικά. Αλλά καταλήγουμε να το παρακάνουμε με το compression κάθε φωνής, μήπως και κερδίσουμε χαμένο έδαφος.

Ακολουθεί μια λίστα με «transparent» προενισχυτές δύο και περισσότερων καναλιών, ιδιαίτερα δημοφιλείς και εγγυημένης συμπεριφοράς ως μηχανήματα. Η σύνταξη της λίστας βασίζεται σε προσωπικές εμπειρίες και εκτιμήσεις.

Focusrite ISA 220

Focusrite ISA 220

 

 

Millennia HV-3C

millennia-HV3C-0

Benchmark mps-420

mps400-420

Crane Song Flamingo

Crane Song Flamingo

Earthworks 1024

Earthworks 1024
Sytek mpx-4

4.2.7

Buzz Audio MA-2.2

ma2.2medium

Grace Model 201

GRACEdesign_MODEL201_01

GML 8300

EQMicPre_GML8300_Med_1

DACS Clearblue

DACS-Clear-Blue-Thumb 

 

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s