Ιδέες για τον ήχο των drums

Οι ιδέες που ακολουθούν έχουν δοκιμαστεί σε διάφορα είδη μουσικής, drum sets και drummers. Αποτελούν αυτοτελείς προτάσεις, αλλά και αφορμές για περαιτέρω πειραματισμό και προσαρμογή στις προτιμήσεις του καθενός.

– Κρατήστε ακριβώς τα κομμάτια του σετ που θα χρησιμοποιηθούν στην ηχογράφηση. Ούτε ένα splash παραπάνω. Αν ο ντράμμερ επιμένει να έχει όλο του το σετ για ψυχαναγκαστικούς λόγους, θέστε του το δίλλημα – ή τα βγάζει ή τα καλύπτετε με gaffa tape.

– Προσπαθήστε να πείσετε τον ντραμμερ να κουρδίσει το σετ σε σχέση με το κομμάτι που ηχογραφείται. Αν ο χρόνος είναι περιορισμένος, μπορεί να μην κουρδίσει σε σχέση με κάθε κομμάτι ξεχωριστά, αλλά με το μέσο όρο ή την πλειοψηφία των κομματιών. Το κούρδισμα του σετ παίζει τεράστιο ρόλο στον τελικό ήχο του συνόλου.

– Χρησιμοποιείστε μια από τις μπαγκέτες του ντραμμερ για να τοποθετήσετε το μικρόφωνο του ταμπούρου στη θέση του. Με τη μια άκρη της μπαγκέτας στη μέση του ταμπούρου και την άλλη άκρη στο μικρόφωνο, δημιουργείστε μια νοητή ευθεία. Η κλίση του μικροφώνου σε σχέση με το ταμπούρο συνήθως κυμαίνεται γύρω στις 45 μοίρες.

– Μπορείτε να βάλετε μικρόφωνα στην πάνω και στην κάτω μεριά του ταμπούρου. Εναλλακτικά, αντί για το κάτω, δοκιμάστε ένα omni μικρόφωνο που να κοιτάει σχεδόν κάθετα το σώμα του ταμπούρου.

– Χρησιμοποιείστε ένα woofer, ένα παλιό ηχείο ή monitor, ως επιπλέον μικρόφωνο στη μπότα. Αφού συνδέσετε ένα απλό καλώδιο οργάνου στο ηχείο, ακολουθείστε την παρακάτω αλυσίδα: Καλώδιο από το ηχείο>DI>προενισχυτής μικροφώνου>κομπρέσσορας>μέσο εγγραφής. Η μέθοδος αυτή θα σας προσφέρει ένα σημαντικό boost στις περιοχές κάτω των 100 Ηz. Η Yamaha έχει κάνει μια σχετική υλοποίηση, αλλά μπορείτε να αξιοποιήσετε απλώς ένα παλιό ηχείο.

– Δοκιμάστε να τοποθετήσετε τα oveheads σε διάταξη X/Y, ώστε να κοιτάνε το σετ πίσω από την πλάτη του ντράμμερ. Πολλές φορές είναι προτιμότερη αυτή η τακτική από το παραδοσιακό στήσιμο των oveheads.

– Αν διαθέτετε ένα ribbon μικρόφωνο, τοποθετήστε το πίσω από τον δεξιό ώμο του ντραμμερ, στο ύψος του αυτιού του. Αν ο ντράμμερ είναι αριστερόχειρας, προτιμήστε την αριστερή πλευρά.

– Ακουμπηστε δυο omnis ως μικρόφωνα χώρου στο πάτωμα, μπροστά από τη ντραμς, σε απόσταση από το σετ ίση με την κάθετη απόσταση των overheads από το πάτωμα. Αν δεν βάλατε overheads, η απόσταση των omnis από το set δεν πρέπει να είναι μικρότερη των δυο μέτρων.

– Αν γράφετε ζωντανά ένα σύνολο και χρησιμοποιείτε gobos, φροντίστε ώστε να μην είναι ούτε το σετ ούτε τα gobos του κολλημένα κατά μήκος σε κάποιο τοίχο. Δώστε μεγάλη προσοχή επίσης στα overheads, γιατί πιθανόν να χρειαστεί να τα βάλετε προς την μπροστινή μεριά του σετ.

– Το bleeding δεν είναι κακό. Επιδιώξτε το. Είναι το συστατικό των δίσκων που μένουν στην ιστορία. Αν δε θέλετε bleeding, δεν θέλετε ζωντανά παιγμένα τύμπανα.

– Φτιάξτε δύο υποομάδες. Η μια με τα tracks της drums «ανέπαφα», η άλλη με pumping compression, επεμβατικό eq και ότι εφφέ προτιμάτε. Μειξάρετε τις δυο υποομάδες ποσοτικά, πόσο τις εκατό δηλαδή «ανέπαφο» ήχο, πόσο «επεξεργασμένο». Επίσης, μειξάρετέ τις χρονικά, δηλαδή για παράδειγμα στα κουπλέ «ανέπαφο», στα ρεφρέν προσθέτετε και «επεξεργασμένο».

– Πειραματιστείτε με το panning των overheads. Δεν είναι απαραίτητο να έχουν σε όλη τη διάρκεια του κομματιού (ή project) το ίδιο άνοιγμα στο χώρο.

– Αφαιρέστε συχνοτικά ό,τι δεν χρειάζονται τα υπόλοιπα στοιχεία της μείξης από τις μεσαίες, χαμηλομεσαίες και χαμηλές περιοχές, ώστε να μπορείτε χειρουργικά να τα προσθέσετε στη drums. Για παράδειγμα, η μπότα μπορεί να χρειάζεται για όγκο μια συχνότητα που στο μπάσσο δεν είναι απαραίτητη και λασπώνει τον ήχο του.

– Πειραματιστείτε με φίλτρα αντί για eqs. Πολλές φορές κολακεύουν περισσότερο τους ρυθμικούς ήχους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Sherman Quad Modular Filter Bank.

– Μην το παρακάνετε με boost στις ψηλές περιοχές, ειδικά στα πιατίνια, γιατί εκεί θα βρεθούν και τα φωνητικά, ή κάποια lead όργανα.

– Κάντε με τη μπότα και το ταμπούρο sidechain σε ένα κομπρέσσορα που ελέγχει το μπάσσο.

– Δοκιμάστε να κάνετε reamp στην drums και προσθέστε το αποτέλεσμα στη μείξη χαμηλά. (Σχετικό άρθρο για το reamp μπορείτε να διαβάσετε εδώ!).

– Το ταμπούρο και η φωνή συναντιούνται στις μεσαίες περιοχές. Πολλές φορές λοιπόν χρειάζεται αφαιρετικό eq και στα δύο.

– Τσεκάρετε πάντα αν η ήχος της drums είναι συμβατός μονοφωνικά. Επίσης, ελέγχετε τακτικά για τυχόν προβλήματα φάσεων και ακυρώσεων.

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s