Ο τέλειος ήχος

Δεν υπάρχει τέλειος ήχος, όπως δεν υπάρχει τέλειος άνθρωπος. Όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας, κάνουμε πολύ συχνά λάθη, εννίοτε και χοντρές μαλακίες. Δε θα μπορούσαν τα καλώδιά μας και οι προενισχυτές να το παίζουν υπεράνω.

Υπάρχει μια μανία καταδίωξης όσον αφορά τον ήχο. Οφείλουμε να το παραδεχτούμε, άσχετα με το αν καθόμαστε μπροστά στον ενισχυτή ή μπροστά στην κονσόλα. Θα μου πεις, εδώ δεν παραδεχόμαστε τα λάθη μας, θα παραδεχτούμε τη ματαιότητα του τέλειου ήχου; Εν πάσει περιπτώση, ας κάνουμε για μερικά λεπτά μια υποχώρηση.

Ιδανικό ήχο έχουμε όταν αυτά που παρεμβάλλονται ανάμεσα στην πρωτογενή πηγή και τον ακροατή δεν δημιουργούν καμία αλλοίωση. Τεχνικά αυτό είναι αδύνατο να συμβεί στο 100% και όποιος το ισχυρίζεται αυτό με σκοπό το κέρδος οφείλει να απολογηθεί στο κοινό για παραπλανητική διαφήμιση. Όποιος το ισχυρίζεται απλώς για να πουλήσει μούρη, ας μάθει να μαγειρεύει καμιά σπανακόπιτα, είναι πιο εντυπωσιακό για μια νηστική τραγουδίστρια.

Πάμε λοιπόν λίγο παρακάτω, στο 90%. Το χρυσό ποσοστό στο οποίο έχουν πρόσβαση άτομα ή εταιρείες με πολύ μεγάλα κεφάλαια και συμμετοχή στην παγκόσμια αγορά του τομέα που δραστηριοποιούνται. Σε αυτό το στάδιο ξοδεύονται μεγάλα ποσά κάθε χρόνο στον τομέα του ήχου και οι αγορές θεωρούνται κομμάτι μιας σταθερής επένδυσης.

Το ιδανικό το στερούν οι νόμοι της φυσικής. Το πλησιέστερο στο ιδανικό, οι νόμοι της αγοράς και του κεφαλαίου.

Στο 80% έχουν πρόσβαση άτομα ή εταιρείες που μπορούν να επενδύσουν ένα πολύ σοβαρό κομμάτι του κεφαλαίου τους και των κερδών τους στον ηχητικό εξοπλισμό και την τεχνογνωσία. Δραστηριοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στην τοπική αγορά και πιθανόν να έχουν καλή παρουσία παγκοσμίως. Σε αυτό το στάδιο ξοδεύονται κάποια χρήματα κάθε χρόνο, κυρίως στα πλαίσια αναβάθμισης. Και εδώ, οι αγορές είναι επένδυση.

Σε αυτό το ποσοστό έχεις πρόσβαση πιο εύκολα από ότι στα προηγούμενα, αλλά απαιτείται αρκετός χρόνος για να συγκεντρωθεί το κεφάλαιο ή για να αγοραστεί ο εξοπλισμός κομμάτι κομμάτι.

Στο 70% έχουν πρόσβαση άτομα ή εταιρείες με στοιχειώδες κεφάλαιο. Βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης ή δεν μπορούν να επενδύσουν περισσότερα ή τέλος είναι ικανοποιημένοι με αυτά που έχουν. Δραστηριοποιούνται κυρίως στην τοπική αγορά και πιθανόν να κυνηγάνε και ένα κομμάτι από την παγκόσμια πίττα. Σε αυτό το στάδιο οι επενδύσεις είναι περιορισμένες και οι αγορές γίνονται μετά από πολύ σκέψη, στα πλαίσια αναβάθμισης. Ή όταν κάποιο μαλακισμένο μικρόφωνο καεί.

Από το 60% και κάτω έχουν πρόσβαση όλοι, επαγγελματίες, ερασιτέχνες και myspace-wannabes. Έχουν λίγα χρήματα να επενδύσουν. Είτε γιατί δεν έχουν παραπάνω κεφάλαιο, είτε γιατί είναι ικανοποιημένοι. Σε αυτή τη γενική κατηγορία εντάσσονται και αυτοί που γενικώς αποκαλούμε «κουφούς», όσους δηλαδή ισχυρίζονται ότι ένας προενισχυτής των 100 ευρώ κάνει ότι και αυτός των 1,000 ευρώ. Σε αυτό το στάδιο οι περισσότερες αγορές είναι καθαρά λύσεις ανάγκης και δεν έχουν χαρακτήρα επένδυσης, μιας και ελάχιστα προϊόντα διατηρούν σοβαρό μέρος της αξίας τους.

Σε όποιο ποσοστό κι αν έχει πρόσβαση κάποιος, η επιτυχία της δραστηριότητάς του εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες: τη θέληση για εξέλιξη και την τεχνογνωσία. Αν δε θέλεις να πας μπροστά και δεν θέλεις να μάθεις, κερδισμένοι βγαίνουν μόνο οι κατασκευαστές και οι έμποροι.

Ρίχνουμε το φταίξιμο στα μηχανήματα για τη στασιμότητα, για την αποτυχία. Το κάνουμε καθημερινά, είναι τόσο εύκολο άλλωστε. Δε θα μας παρεξηγήσει ο ενισχυτής. Στα αρχίδια του κιόλας, αφού τον ταΐζει κάποιος με ρεύμα, δε βαριέσαι. Και δώστου αγωνία, και δώστου εγγραφές σε όλα τα φόρουμ του πλανήτη. Και να φανταστεί κανείς ότι όλες οι απαντήσεις βρίσκονται σε εγχειρίδια και βιβλία, δεν είναι δηλαδή ότι δεν υπάρχει πρόσβαση στη γνώση.

Κι αν είσαι στο 60% και θες να πας παραπάνω;

Διάβασε, μάθε, προσπάθησε για την ουσία. Η ουσία δεν είναι ο ακριβός προενισχυτής, είναι η χρήση του. Και με το χειρότερο τηλέφωνο από διακόσιες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά λες το σ’ αγαπώ.

Κι αν είσαι στο 70%;

Είσαι επαγγελματίας, σκέψου έξυπνα. Κάνε αγορές μεθοδικά. Γίνε ανταγωνιστικός με την τεχνογνωσία σου, όχι με το rack. Παίξε μπάλα εκεί που δεν μπορεί κάποιος άλλος. Πρωτοτυπία αντί για φωτοτυπία.

Κι αν κάποιος είναι στο 80%;

Είναι σε πλεονεκτική θέση. Για τη διατηρήσει όμως, πρέπει να αντιμετωπίσει τους μικρότερους επαγγελματίες σαν ίσους, αλλιώς θα αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να παίξει σε ξένο γήπεδο για να διατηρήσει πελάτες.

Και τι γίνεται με τον κωλόφαρδο του 90%;

Είναι για λύπηση αν με αυτά τα μέσα κυκλοφορεί δίσκους-τσιχλόφουσκες.

analogorama.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s