Τι μικρόφωνο να πάρω για αρχή;

Έρχεται η ώρα για την αγορά του πρώτου μικροφώνου για το home/project studio. Και γεννιέται το ερώτημα – ποιό πρέπει να είναι αυτό το μικρόφωνο, τι τύπου, τι αξίας…

Πιστεύω ότι το πρώτο μικρόφωνο με το οποίο πρέπει να έρχεται σε επαφή κανείς είναι το Shure SM57.

Γιατί:

– Άνετα μπορεί κάποιος να το αποκτήσει καινούργιο χωρίς να ξοδευτεί.

– Είναι το πιο κλασσικό στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής, και το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο σε live και στη δισκογραφία.

– Δεν είναι πυκνωτικό και αντέχει κάθε είδους βασανιστήριο. Ο άνθρωπος που θα καταφέρει να αχρηστέψει ένα SM57 πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά να εγκαταλείψει τη μουσική και να ασχοληθεί επαγγελματικά με την κατεδάφιση πολυόροφων κτιρίων.

– Λύνει τα χέρια του πρωτάρη καθώς έχει την ιδιότητα να απομονώνει με μεγάλη επιτυχία την κύρια ηχητική πηγή από το περιβάλλον. Αγνοεί επιδεικτικά ό,τι υπάρχει δίπλα του και πίσω του.

– Είναι κατάλληλο για ενισχυτές κάθε είδους, για κιθάρες, πνευστά, φωνές, κρουστά, ντραμς, παλαμάκια, ουρλιαχτά, κατσαρολικά, σφυρίχτρες, βιολιά, τσέλα. Δεν υπάρχει γενικώς όργανο που να μην μπορούμε αξιοπρεπώς (τουλάχιστον) να το ηχογραφήσουμε με ένα Shure SM57.

– Η απόδοσή του από τους 100Hz και κάτω μειώνεται σταδιακά. Η ιδιότητα αυτή δίνει το πλεονέκτημα σε όργανα όπως κιθάρες να «κάθονται» πιο ομαλά στη μείξη. Αυτό για ένα home χρήστη είναι ιδανική συνθήκη.

– Τα όργανα που διαθέτουν πολλές χαμηλές, όπως κοντραμπάσσα, μπορεί φυσικά να μην κολακεύονται από την μείωση κάτω από τους 100Hz, αλλά το proximity effect που παρουσιάζει το SM57 όταν πλησιάζει πάρα πολύ στην πηγή, μπορεί εύκολα να αναπληρώσει κάποιο από το χαμένο έδαφος.

– Δεν παραμορφώνει με τίποτα. Ελάχιστα εκατοστά από το ηχείο της καμπίνας. Ή στο χέρι του πιο βάρβαρου vocalist.

Το συγκεκριμένο μικρόφωνο είναι σε γενικές γραμμές πιστό στην πηγή, με λίγες παραχωρήσεις λόγω κατασκευής και με σταθερή συνέπεια στο χρόνο. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά. Ακόμα κι αν αργότερα αποκτηθούν άλλα μικρόφωνα, πιο ευαίσθητα και πιο λεπτομερή, δεν θα είναι λίγες οι φορές που το SM57 θα ταιριάζει πιο πολύ στην πηγή και στον ήχο που έχουμε στο μυαλό μας από ένα άλλο ακριβότερο της συλλογής μας.

Στο δίλημμα «κινέζικο πυκνωτικό της πλάκας ή SM57» η απάντηση είναι…

…το κινέζικο πυκνωτικό της πλάκας έχει ημερομηνία λήξης. Το SM57 όχι.

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s