Live ήχος μπάσσου

Δύο τρόποι για να φτάσει στο κοινό ο ήχος του μπάσσου:

– Με direct σήμα.

Direct σήμα, σημαίνει ότι δεν παρεμβάλεται σχέση ηχείου-μικροφώνου στο σήμα του μπάσσου.

Οι πιο συνηθισμένες direct υλοποιήσεις:

1.DI boxes. Χωρίζονται σε active (ενεργά, με κύκλωμα ενίσχυσης/επεξεργασίας) και passive (παθητικά). Τα ιδανικά DI για ένα όργανο όπως το μπάσσο, είναι αυτά που διαθέτουν στο κύκλωμά τους λάμπα προενίσχυσης. Προσφέρουν ζεστό γεμάτο ήχο και αναδεικνύουν το χαρακτήρα του οργάνου.
Υπάρχουν αρκετά DI ειδικά μελετημένα για μπάσσο. Κάποια από αυτά διαθέτουν και ευκολίες για eq κ.τ.λ. Τα DI γενικώς διαθέτουν δυο εξόδους, μια xlr που οδηγείται στην κονσόλα, και μια jack 1/4 από όπου τροφοδοτείται ο ενισχυτής ή το μόνιτορ του μουσικού.
2.Έξοδος του ενισχυτή ή της κεφαλής. Αν υπάρχει η δυνατότητα, προτιμάμε ένα ξεχωριστό DI και όχι αυτό του ενισχυτή.
3. Εξομοιωτές (amp simulators). Η αγορά είναι γεμάτη πλέον με amp simulators, είτε rack, είτε desktop, είτε πετάλια. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην επιλογή του κατάλληλου εξομοιωτή, γιατί η πλειοψηφία χαρακτηρίζεται από δισδιάστατο ήχο και ψηφιακή στειρότητα.
4.Προενισχυτές. Ένας προενισχυτής μικροφώνου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως direct μέσο για το μπάσσο. Πολλοί προενισχυτές διαθέτουν εκτός από τα τμήματα εισόδου-εξόδου, και τμήμα eq, compression κ.τ.λ.

-Με μικρόφωνο.

Eνδεικτικά παραδείγματα: Akg D112, Audix D4, Ev RE20, Ev N/D 868, Shure 52A.

Διαδικασία:

1.Επιλέγουμε μια πολύ γερή και σταθερή βάση.
2.Τοποθετούμε το μικρόφωνο μπροστά ακριβώς από τη γρίλια του ενισχυτή, δηλαδή close miking.
3.Οι τρεις βασικές θέσεις-επιλογές που έχουμε στην τοποθέτηση, είναι στο κέντρο του ηχείου, στην άκρη του ηχείου και με κλίση προς τα μέσα ή προς τα έξω.
4.Αν ο ενισχυτής έχει παραπάνω από ένα ηχεία (4×10 για παράδειγμα), χαμηλώνουμε την ένταση του ενισχυτή τόσο ώστε να μπορούμε να πλησιάσουμε το αυτί μας πολύ κοντά. Ακούμε ένα ένα τα ηχεία και διαλέγουμε αυτό που μας ακούγεται καλύτερα.
5.Πολλές σύγχρονες καμπίνες μπάσσου φέρουν διαφορετικά ηχεία. Στην περίπτωση αυτή ξεκινάμε να διαλέγουμε από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο. Αν για παράδειγμα η καμπίνα έχει ένα 12» και δύο 10», προτιμάμε αν γίνεται το 12».
6.Προσπαθούμε όσο γίνεται να μην «βλέπει» το μικρόφωνο που τοποθετήσαμε στην καμπίνα του μπάσσου άλλες έντονες πηγές, όπως ενισχυτές κιθάρας.

Αν υπάρχουν αρκετά κανάλια στην κονσόλα, μπορούμε να πειραματιστούμε και με συνδυασμό direct και miced σήματος. Το pan και των δύο καναλιών θα πρέπει να είναι στο κέντρο.

Σημείωση:To άρθρο αυτό έχει δημοσιευτεί στο παρελθόν στη μουσική κοινότητα noiz.gr και στο blog analogorama.blogspot.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s