lip-sync it baby!

Μερικές προτάσεις προς ναυτιλομένους, στη μίζερη λιμνοθάλασσα του playback…

1.Όσοι τραγουδάνε playback δεν τους αξίζει να κρατάνε καν μικρόφωνο. Ας το αντικαταστήσουν με ένα μπαλόνι, να μην φαίνονται τουλάχιστον τα χείλια τους.

2.Τα τηλεοπτικά κανάλια που αφιερώνουν τηλεοπτικό χρόνο για playback καραόκε, θα πρέπει να χρεώνονται όσα ευρώ κάνει το μικρόφωνο που κρατάει ο αρτίστας, επί το ποσοστό τηλεθέασης. Το πρόστιμο θα πηγαίνει με κλήρωση σε μουσικούς του δρόμου.

3.Οι μουσικοί που υποτίθεται ότι παίζουν συνοδεύοντας κάποιον αρτίστα σε playback, ας φορέσουν μπλουζάκια ή καπέλα με την επιγραφή «τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι;».

4.Οι μαέστροι που με τόση χάρη και φαρδύ χαμόγελο ατενίζουν πάνω από τα πλήκτρα ή το μπουζούκι τον/την αρτιστα να «τραγουδάει», θα πρέπει να καταδικαστούν σε εθελοντική άμισθη εργασία για την αποπεράτωση μουσικών σχολείων ανά την επικράτεια.

5.Πρέπει να συσταθεί Σωματείο Πρόθυμων Ηχοληπτών. βασικό μέλημα των μελών του σωματείου θα είναι να πατάνε το λάθος κουμπί τη λάθος στιγμή. Τα μέλη – καμικάζι του σωματείου θα έχουν και την αποστολή να μειξάρουν άλλη φωνή στο κομμάτι, κατά προτίμηση της τραγικά φάλτσας αδερφής τους που το έχει και απωθημένο να βγει στην τιβι.

6.Οι αργόσχολοι αυτής της καταραμένης μεσογειακής χώρας θα πρέπει για μια μονάχα σεζόν να συνασπιστούν. με το που ξεκινάει ένα playback στην τηλεόραση, όλοι μαζί τηλέφωνα στο σταθμό.

Aτάκες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

«σταματήστε το αυτό το πράγμα, έχουν σηκωθεί οι σκύλοι της γειτονιάς στο πόδι»,
«δεν θέλω να σας ανησυχήσω, αλλά έχω την υποψία ότι το τραγούδι που παίζει τώρα είναι playback»,
«σας κοροιδεύει ο/η (όνομα αρτίστα), playback είναι!»,
«πείτε στον/στην ότι μας αρέσει καλύτερα όταν δεν τραγουδάει καθόλου».

7.Οι δαιμόνιοι σκηνοθέτες που στήνουν για τις ανάγκες ενός playback ενισχυτές και ηχεία πίσω από τους υποτιθέμενους μουσικούς, ας αφιερώσουν μισή ώρα από την πολύτιμη ζωούλα τους κι ας δουν ένα βίντεο από μια συναυλία. Ποτέ στην παγκόσμια συναυλιακή ιστορία δεν τοποθετήθηκε full stack κιθάρας πίσω ακριβώς από τον τραγουδιστή, ή τέσσερα δωδεκάιντσα ηχεία το-ένα-πάνω-στο-άλλο πίσω ακριβώς από τον ντράμμερ. Και επιτέλους, για τα μάτια του κόσμου και την ψυχική υγεία των απανταχού τεχνικών ήχου- πως ακούγεται η ντραμς χωρίς μικρόφωνα; Βάλτε τουλάχιστον triggers.

8.Οι πολυτάλαντοι αρτίστες που κουνάνε πέρα δώθε μια κιθάρα, παρακαλούνται να βάλουν ένα καλώδιο στο βύσμα της, έστω κι αν καταλήγει στο πάτωμα. Επίσης καλό είναι να μάθουν ότι όταν ακούγεται ένα σόλο κιθάρας δεν παριστάνουμε ότι παίζουμε ακκόρντα.

9.Οι πολυτάλαντοι αρτίστες που παριστάνουν ότι παίζουν ντραμς, ας αφιερώσουν λίγα λεπτά από την πολύτιμη διάσημη ζωούλα τους για να δουν ένα βίντεο με τον Vinnie Colaiuta.

10.Οι αγαπητοί camera men παρακαλούνται να μας προσφέρουν όσο το δυνατόν πιο κοντινά κάδρα και ατέλειωτα zoom στα χείλη του αρτίστα.

11.Όσοι σωματώδεις και με δόση χιούμορ, ας επισκεφτούν τα πλατώ που εξελίσσονται τέτοιες συναυλίες και ας επιδοθούν σε διάφορα συναυλιακά σπόρ: stage diving, mosh, κραυγές αγωνίας για το σόλο και μάχη για ένα playlist.

12.Όσοι δεν αντέχουν το ξύλο, μπορούν να υιοθετήσουν το προφίλ του κλασσικού jazz κοινού – χειροκτότημα μετά τα «σόλα», μετά από εντυπωσιακό «πέρασμα» κ.τ.λ.

13.Μια μεγάλη παρέα μπορεί να μοιραστεί τα δικαστικά έξοδα και τα νοσήλεια (πιθανόν και τα έξοδα κηδείας) του τολμηρού που θα ουρλιάξει μετά το τέλος του playback «στα ψέματα τραγούδαγε ρεεεεεεεεεε». Θα τον θυμόμαστε πάντα, τον άγνωστο αυτό καμικάζι.

14.Ιδέες για τα βιογραφικά μουσικών που συνοδεύουν playback:

«έκανε ότι έπαιξε κιθάρα σε τουλάχιστον εκατό τηλεοπτικές σειρές»,
«μπορεί να είναι ντραμμερ, αλλά για δυο χρόνια έπαιρνε χαρτζιλίκι από τα πρωινάδικα παριστάνοντας το μπουζουξή»,
«όταν τελείωσε τις σπουδές του στην αρμονία και την καθίζηση, εργάστηκε ως playback synch assistant performer».

15.Στο εξωτερικό γίνονται air guitar festivals, όπου οι διαγωνιζόμενοι παριστάνουν ότι παίζουν το αγαπημένο τους riff ή σόλο σε μια υποτιθέμενη κιθάρα σε τελείως συναυλιακό σκηνικό. Αν ενταχθούν τέτοια λαμπρά αστέρια ως καθηγητές στις ελληνικές μουσικές ακαδημίες, ίσως γελάμε με πιο σοφιστικέ γελοιότητες στο μέλλον.

16.Το καραόκε στις ασιατικές χώρες είναι εθνικό σπορ. Είναι καιρός να τονώσουμε τις διπλωματικές και επιχειρηματικές σχέσεις της χώρας μας εξάγοντας τους ντόπιους καραόκε αρτίστες μας με το επόμενο αεροπλάνο.

Σημείωση:To άρθρο αυτό έχει δημοσιευτεί στο παρελθόν στη μουσική κοινότητα Noiz.gr και στο blog analogorama.blogspot.com

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s